Bajkoludki

To my „ Bajkoludki”. Gromadka z nas niemała. Opiekują się nami Panie, które co dzień witają nas z uśmiechem na twarzy i zapraszają do wspólnej nauki i zabawy. Każdego dnia zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, poznajemy zasady współżycia i współpracy w grupie oraz stajemy się bardziej samodzielni. Lubimy tańczyć, śpiewać oraz skakać na naszym  placu zabaw. Jesteśmy  gotowi na to aby podbić cały świat !!!!



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

1    Wiosenne powroty zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie,

2.Wiosna na wsi poznawanie zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie ich miejsc zamieszkania; określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli; 

3. Wielkanoc kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi,

4. Dbamy o przyrodę poznawanie sposobów ochrony środowiska.




„JUŻ WIELKANOC”



Święta, Święta Wielkanocne


Jak wesoło, jak radośnie.


 

Już słoneczko mocno grzeje


Miły wiatr wokoło wieje.


 

Rośnie trawa na trawniku


Żółty żonkil w wazoniku.


 

A w koszyczku, na święcone


Jajka równo ułożone.


 

Śliczne, pięknie malowane


Różne wzory wymyślone.


 

Jest baranek z chorągiewką


Żółty kurczaczek ze wstążeczką.


 

I barwinek jest zielony


W świeże kwiatki ustrojony.



„PODWÓRKOWA AWANTURA”


 

Wpadła na podwórko pani kura,


Zła i wściekła jak gradowa chmura.


I od razu głośno krzyczy:


Ko, ko, ko, ko, ko, ko.


Tylko  moje kurczątko się liczy!


 

Dzisiaj na podwórku awantura.


Piesek, świnka, kaczka, gąska kura


Kłócą się ojej, kłócą się, że hej


Które dziecko jest ładniejsze,


Które najpiękniejsze jest



Pani Świnka biegnie już z chlewika.


Co mi pani tutaj dziś wytyka!


Woła tak do kurki matki.


Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.


Moje dzieci śliczne są jak kwiatki


 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC


1.  Zwierzęta z dżungli i sawanny poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych

2.  Zwierzęta naszych pól i lasów poznawanie zwierząt zamieszkujących pola i lasy oraz warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);

3.  Marcowa pogoda  poznawanie oznak nadchodzącej wiosny , obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych’

4.  Wiosenne przebudzenie obserwowanie zachodzących zmian w przyrodzie  wczesną wiosną



WIOSENNY CZARODZIEJ D. GELLNER


 Czary – mary, fiku – miku,
szedł czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!


Rzucał kwiaty gdzie się dało,
żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!


W piaskownicy palmy sadził –
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.


Wyczarował, czary-mary,
na kałużach nenufary
aż podwórko zmienił w śliczny
mały ogród botaniczny
.


DŻUNGLA


Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla
Poplątane zwoje dzikich lian


Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo dżungli wielki pan.


 

Ref. Strusie mu się w pas kłaniają

Małpy na gitarze grają
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam



Ambo Sambo
Doskonale znam go
Węża się nie boi Ani lwa
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
zawsze coś pysznego w dłoni ma.”


Ref. Strusie…