Bajkoludki

To my „ Bajkoludki”. Gromadka z nas niemała. Opiekują się nami Panie, które co dzień witają nas z uśmiechem na twarzy i zapraszają do wspólnej nauki i zabawy. Każdego dnia zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, poznajemy zasady współżycia i współpracy w grupie oraz stajemy się bardziej samodzielni. Lubimy tańczyć, śpiewać oraz skakać na naszym  placu zabaw. Jesteśmy  gotowi na to aby podbić cały świat !!!!



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC


1. Niby tacy sami, a jednak inni  akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów;      


2. Wakacyjne podróże rozróżnianie typów krajobrazów występujących w Polsce;


3. Pożegnania nadszedł czas wyjaśnianie znaczenia pobytu na świeżym powietrzu wraz z przyswajaniem zasad właściwego zachowania się;


4.  Projekt sport przestrzeganie ustalonych zasad korzystania ze sprzętu rekreacyjnego i sportowego.



Letnie wakacje


Kiedy są wakacje i  nie pada deszcz,


Możesz gdzieś wyjechać,


Jeśli tylko chcesz.


Kiedy są wakacje – morze, góry, las,


Gdzie tylko się znajdziesz,


Miło spędzisz czas.


Latem złociste promienie


Padają na ziemię popatrz rozwiały się chmury,


Baw się, i nie bądź ponury!


Morze muszelki i pasek, góry


lub łąka za lasem,


Warmia czekają jeziora,


Lato już wyjechać pora!



Moje marzenia


 


Wieczorem otwieram okno


Do świata pełnego marzeń,


Historii niesamowitych,


Niezwykłych, cudownych marzeń.


 


Marzenia jak obłoki płyną w świat,


Dobre myśli wznoszą je do gwiazd,


A gwiazdka, która świeci na niebie, hen


Może spełnić je.




Spotykam tu dobrą wróżkę,


Zna ona moje pragnienia


I daje moce ogromne,


I siłę do ich spełnienia.


 


Więc marzę, tak często marzę,


Marzenia moc wielką mają,


Gdy bardzo w nie wierzymy,


To one się spełniają.



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC Maj 2019:

1.  Jestem Polakiem podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy, poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego;

2.  Jestem Europejczykiem wskazywanie położenia Polski na mapie Europy oraz wskazywanie na mapie i podawanie nazw państw sąsiadujących z Polską;

3.  Święto rodziców opisywanie wyglądu rodziców; podawanie ich charakterystycznych cech, podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców;             

4.  Łąka w maju poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami, poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin.

 

„MAMA I TATA” J. Koczanowska

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca,

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato,

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Podobny obraz


"M jak mama, t jak tata"

 

I. Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,

wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.

Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca

i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca !

 

Ref. M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!

Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!

M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.

Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!

 

II. Więc czekajmy z utęsknieniem na te fajne dni,             

gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!

Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,       

gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.

Ref. M jak mama, t jak tata...

 

Znalezione obrazy dla zapytania mother and child clipart


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ

1    Wiosenne powroty zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie,

2.Wiosna na wsi poznawanie zwierząt hodowanych na wsi, nazywanie ich miejsc zamieszkania; określanie korzyści, jakie ma człowiek z ich hodowli; 

3. Wielkanoc kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi,

4. Dbamy o przyrodę poznawanie sposobów ochrony środowiska.




„JUŻ WIELKANOC”



Święta, Święta Wielkanocne


Jak wesoło, jak radośnie.


 

Już słoneczko mocno grzeje


Miły wiatr wokoło wieje.


 

Rośnie trawa na trawniku


Żółty żonkil w wazoniku.


 

A w koszyczku, na święcone


Jajka równo ułożone.


 

Śliczne, pięknie malowane


Różne wzory wymyślone.


 

Jest baranek z chorągiewką


Żółty kurczaczek ze wstążeczką.


 

I barwinek jest zielony


W świeże kwiatki ustrojony.



„PODWÓRKOWA AWANTURA”


 

Wpadła na podwórko pani kura,


Zła i wściekła jak gradowa chmura.


I od razu głośno krzyczy:


Ko, ko, ko, ko, ko, ko.


Tylko  moje kurczątko się liczy!


 

Dzisiaj na podwórku awantura.


Piesek, świnka, kaczka, gąska kura


Kłócą się ojej, kłócą się, że hej


Które dziecko jest ładniejsze,


Które najpiękniejsze jest



Pani Świnka biegnie już z chlewika.


Co mi pani tutaj dziś wytyka!


Woła tak do kurki matki.


Chrum, chrum, chrum, chrum, chrum.


Moje dzieci śliczne są jak kwiatki


 


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC


1.  Zwierzęta z dżungli i sawanny poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych

2.  Zwierzęta naszych pól i lasów poznawanie zwierząt zamieszkujących pola i lasy oraz warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm);

3.  Marcowa pogoda  poznawanie oznak nadchodzącej wiosny , obserwowanie zmieniających się warunków pogodowych’

4.  Wiosenne przebudzenie obserwowanie zachodzących zmian w przyrodzie  wczesną wiosną



WIOSENNY CZARODZIEJ D. GELLNER


 Czary – mary, fiku – miku,
szedł czarodziej po trawniku.
Niósł w plecaku fiołki, róże
a stokrotki gdzie? W kapturze!


Rzucał kwiaty gdzie się dało,
żeby wszędzie coś pachniało.
Koło ławki, koło krzaka,
jakie kwiaty? Te z plecaka!


W piaskownicy palmy sadził –
nawet nieźle sobie radził
no i huśtał na huśtawce
rozczochrane dwa dmuchawce.


Wyczarował, czary-mary,
na kałużach nenufary
aż podwórko zmienił w śliczny
mały ogród botaniczny
.