Biedronki
Biedroneczki to my dzieci 5 letnie. W naszej grupie jest 25 dzieci wesołych i ciekawych świata. Bardzo lubimy bawić się, śpiewać i tańczyć. Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych, plastycznych ,badawczych i matematycznych. Każdego dnia w przedszkolu zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, poznajemy zasady współżycia i współpracy w grupie oraz stajemy się coraz bardziej samodzielni. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC 2022 r. I
. Dzieci z całego świata –dostrzeganie różnic i
podobieństw między dziećmi różnych ras, kształtowanie postawy tolerancji w
stosunku do dzieci niepełnosprawnych; II. Moje podwórko-wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się
względem innych osób; III.
Zwierzęta duże i małe- poznaje nazwy i wygląd wybranych
zwierząt żyjących w różnych regionach
Polski; IV.
Eko zabawki- zapoznanie z zasadami dbania o środowisko; V. Wkrótce wakacje- utrwalamy zasady
bezpieczeństwa –utrwalenie wiadomości dotyczących bezpiecznych zachowań w
różnych sytuacjach; zapoznanie
ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich i nadmorskich; ,,Już
lato” T.Fiutowska
Już jest
lato, już jest lato ! Wyjeżdżamy
z mamą, tatą. W góry, w
lasy lub nad morze, każdy
jedzie tam, gdzie może. Bliżej
słońca, bliżej wody, by się
kąpać dla ochłody. Na jagody
chodzić w las, bo wakacji
nadszedł czas. NIECH ŻYJĄ WAKACJE Niech
żyją wakacje, niech żyje pole i las I niebo, i słońce, wolny,
swobodny czas.
Pojedzie z nami piłka i
kajak, i skakanka Będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka. Gorące, złote słońce na ciemno
nas opali W
srebrzystej, bystrej rzece będziemy się kąpali. Niech
żyją wakacje, niech żyje pole i las I niebo, i słońce, wolny, swobodny czas ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ 2022 r. WIERSZYK ,,Mama i Tata" – Jadwiga Koczanowska
To są
wyprawy do kraju baśni, Kochana
Mamo, Kochany Tato
PIOSENKA ,,M jak mama, T jak tata" - K.Gowik I.Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas, wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas. Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca ! Ref. M jak mama, t jak tata to jest
to, co lubię mieć! Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć! M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat. Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat! II. Więc czekajmy z utęsknieniem na te fajne dni, gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my! Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy, gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.
Ref. M jak mama, t jak tata... ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2022 r. 1. ,, Cuda i dziwy”-
wyrabianie postawy proekologicznej, zainteresowanie dzieci przestrzenią
międzyplanetarną: 2,,Wkrótce Wielkanoc”-. kultywowanie tradycji i zwyczajów
rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi; 3,,Mali
strażnicy przyrody ”-poznanie sposobów dbania o środowisko: 4.,, Jestem Polakiem i Europejczykiem”- rozwijanie
poczucia przynależności narodowej, utrwalenie znajomości symboli narodowych,
poznanie nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej;
"Obudziły
się pisanki" D. Gellner
Obudziły się pisanki Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek, Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek, Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, 3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali, Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC 2022 r. 1. Muzyka jest wszędzie – uwrażliwienie na muzykę oraz otaczające
dźwięki, zdobywanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych. 2. W świecie teatru – budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności
poznawczej dziecka, rozwijanie możliwości artystycznych poprzez zainteresowanie
sztuką. 3 – Marcowa pogoda – poznawanie zjawisk atmosferycznych
charakterystycznych dla przedwiośnia. 4. „Wiosna, wiosna”– rozpoznawanie oznak wiosny. 5.„Chciałbym być sportowcem”– wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie
poprzez uprawianie różnego rodzaju sportu, zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem
stadionu sportowego. „Pracowita wiosna” M. Witewska Kolorowa wiosna, gosposia wspaniała, od samego rana dużo pracy miała. Zaspane słoneczko witała zza chmurki, prosiła na koncert leśnych ptaków chórki. Malowała kwiatki na zielonej trawie, policzyła z boćkiem wszystkie żaby w stawie. „Wiosna w błękitnej sukience” Wiosna w błękitnej sukience bierze krokusy na ręce. Wykąpie je w rosie świeżej i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach, wiosna płynie wysoko, wiosna chodzi po drzewach, wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem niebem powoli gdzieś kroczy. Wysyła promyki słońca i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami, chodzi własnymi drogami. A teraz śpi już na sośnie i nie wie, że sosna rośnie.
ref:
Wiosna buja w obłokach… ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY 2022 r. 1. Ferie, zima
wkoło- my bawimy się wesoło" –utrwalanie
i poszerzanie wiedzy dotyczącej bezpiecznych zabaw podczas zimy. 2. Ferie w przedszkolu - " Oto
ja" - przypomnienie
zasad zdrowego trybu życia.
Akceptowanie siebie , kolegów,
koleżanek takich jakimi są. 3.Chciałbym
być matematykiem- utrwalanie i poszerzanie wiadomości i umiejętności matematycznych
w zakresie liczenia, mierzenia, ważenia i klasyfikowania, nazywanie dni
tygodnia i miesięcy. 4.Znamy
te baśnie- rozwijanie mowy, poznanie etapów
powstawania książki, utrwalenie i poszerzenie wiedzy dotyczącej baśni.
B.
Szelągowska „Moje bajki” Gdy wieczór nadchodzi, z książkami
się witam. Siadam cichutko, a mama mi czyta I czyta mi bajki o dzielnych
rycerzach, smokach, czarownicach i zaklętych
wieżach. O śpiącej królewnie i o rybce złotej, i o tym, jak młynarz przyjaźnił się z
kotem. Choć jestem przy mamie, to mi się
wydaje, że widzę naprawdę te postacie z bajek
„Witajcie w naszej bajce” Witajcie! W naszej bajce Tu wszystko jest możliwe, Nikt tutaj nie zna głodu, Witajcie! W naszej bajce Bo z wami jest weselej,
My ją znajdziemy
sami,
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022 r. 1. Zwierzęta są głodne – rozpoznawanie i nazywanie ptaków zimujących w naszym kraju, wdrażanie do pomocy zwierzętom w trudnych zimowych warunkach. 2. Zabawy na śniegu – zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi, poznawanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu. 3. Odwiedzili nas babcia i dziadziuś – nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, kształtowanie umiejętności okazywania szacunku osobom starszym. 4. Jestem samodzielny w kuchni – poznawanie zawodu kucharza, prac wykonywanych w kuchni oraz produktów żywnościowych, poznawanie pór dnia. WIERSZYK „Kim jestem?” Teresa Fiutowska Dla mamy jestem synem, dla taty też. Dla Ciebie jestem bratem - to dobrze wiesz. Dla prababci jestem prawnukiem. Dla babci i dziadka wnukiem bez „pra”. Kim jestem dla innych? Ha! Dla Tomka jesteś kolegą. On dla Ciebie też. Dlaczego? Nie mówi przecież do mnie kolego. No wiesz? Dla pani w przedszkolu jesteś starszym zuchem... dobrze, że już dla nikogo nie jesteś... maluchem. PIOSENKA „Kraina babci i dziadka” 1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas. Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas. Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia. Ale za to babcia z dziadkiem mają niezły plan! Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam! Refren: A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe, Karuzela i spacer z psem, Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem! A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki. Potem pizza, a może dżem? Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem! 2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas, Ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas! Tata stara się jak może, aby z nami być, Ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć. Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć! ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021r.
1.Tutaj rosły paprocie –poznawanie
historii powstania węgla, jego właściwości oraz wybranych zwierząt
występujących w tamtym okresie; 2. Gościmy Mikołaja, dbamy o zabawki- poznanie tradycji związanych z Mikołajkami ,
przeżywanie radości związanej z wizytą Mikołaja w grupie, wdrażanie do
szanowania zabawek; 3. Nadeszła
zima- wzbogacanie wiedzy dotyczącej charakterystycznych cech zimy; 4. Święta tuż, tuż - poznawanie i kultywowanie tradycji związanych ze
świętami Bożego Narodzenia
Wiersz „Wieczór wigilijny” Na
święta zapraszamy Dzielimy
się opłatkiem Na
sankach rozwieziemy
Gdy
Pan Jezus się narodził
Gdy Pan Jezus się narodził, ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2021r.
1. TYDZIEŃ 1 – Jesienne nastroje – poszerzanie wiedzy o aktualnej porze roku, zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie. 2. TYDZIEŃ 2 – Dbamy o zdrowie - zachęcanie do zdrowego stylu życia, zachęcanie do dbania o czystość. 3. TYDZIEŃ 3 – Moje domowe zwierzątko – poznawanie zwyczajów zwierząt domowych, uświadamianie dzieciom ich praw. 4. TYDZIEŃ 4 –Urządzenia elektryczne – utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
WIERSZ „Listopad” J. Koczanowska Miesiąc listopad nie jest brzydki i smutny być nie musi wcale, wystarczy mu się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć wiele zalet. Kiedy ostatnie liście spadną i szare chmury skryją niebo listopad jest jak baśń ciekawa, ma w sobie coś tajemniczego. Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują deszcz kropelkami w okno stuka to jest melodia listopada niezwykle piękna, chociaż smutna. ![]() PIOSENKA „Kapie z nieba” 1. Kapie z nieba coś od rana, myślę, że to deszcz, zaraz idziesz do przedszkola, dobrze o tym wiesz. Ref: Weź ze sobą parasol i pelerynę też. by nie przemoczył cię jesienny deszcz, by nie przemoczył cię jesienny deszcz. 2. Czas już chyba włożyć kurtkę, bardzo zimno jest. Żółte liście wiatr rozrzuca i znów pada deszcz. 3. Już kałuże na chodnikach przelewają się. Załóż dzisiaj swe kalosze by pokonać je. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021r. 1. Jesień w sadzie- wielozmysłowe poznawanie owoców, nazywanie owoców z
sadu i owoców egzotycznych, poznanie ich znaczenia dla zdrowia, 2.
Jesień na działce- wielozmysłowe
poznawanie warzyw, zwracanie uwagi na ich części jadalne oraz ich znaczenie dla
zdrowia; 3. O sobie samym
–rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania
emocji, rozróżnianie bohaterów pozytywnych i negatywnych, podejmowanie działań zmierzających do naprawy
wyrządzonej krzywdy, wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych;
4 .Nasze zmysły –
uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów oraz negatywnego wpływu hałasu
na zdrowie człowieka. Kamila Bednarek "Owoce" Staś
arbuza lubi zjadać zdrowy owoc, co tu gadać Tomek woli jadać śliwki chociaż czasem robaczywki - A ja wolę pomarańcze gdy je zjadam pięknie tańczę powiedziała wnet tancerka a już na nią piłkarz zerka ja tam lubię zjeść banana, bo energii daje z rana jabłka, gruszki i morele też witamin mają wiele małe, duże, kolorowe pyszne wszystkie są i zdrowe, a więc drodzy przyjaciele kto owoców zjada wiele zdrowy będzie i radosny, od jesieni aż do wiosny. ![]() Polka Prawdziwa I.
Śliweczka
spadła z drzewa, okrągła i dojrzała, samotna bardzo była i wokół spoglądała. Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki, kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki Ref.
Hop , hop polka prawdziwa pomidor skacze , śliwka się kiwa. Hop , hop polka prawdziwa polka prawdziwa hej!
II. Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży pomidor się nie zmieścił, bo trochę był za duży. Nie wiedział co ma robić , znów podszedł do śliweczki, kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki. ![]() ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r. 1. Witajcie w przedszkolu - zachęcanie dzieci do poznawania kolegów i koleżanek z grupy, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa poprzez poznawanie przedszkola. 2. Droga do przedszkola - poznawanie zasad ruchu drogowego oraz zasad bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. 3. Moja grupa – poznawanie zasad zachowania w grupie, wprowadzenie kodeksu grupowego. 4. Nadeszła jesień - poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni. 5. Co robią zwierzęta jesienią – poszerzanie wiadomości na temat sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy, rozwijanie orientacji przestrzennej. „Zasady przedszkolaka” B. Szelągowska Kto chce pani coś powiedzieć, zaśpiewać piosenkę, wie, że najpierw w górę trzeba unieść rękę. Czarodziejskie słowa: “proszę, przepraszam, dziękuję”, mówimy jak najczęściej! To nic nie kosztuje. Tak jak co dzień – po zabawie trzeba sprzątnąć salę. Poustawiać na swych miejscach misie, klocki, lale… Choć na dworze jest pochmurno, dzieci dobrze o tym wiedzą, że od razu jest przyjemniej, gdy miłego coś powiedzą. Nie lubimy hałasować, bo od tego boli głowa. Gdy głośno krzyczymy innych dzieci nie słyszymy. Każdy pewnie o tym wie: stolik z krzesłem lubią się. My ich tajemnicę znamy. Krzesło zawsze przysuwamy. Stoi kosz w kącie sali i czeka na dzieci. Zawsze chętnie im się chwali, że lubi jeść śmieci. Przed jedzeniem, po zabawie trzeba dobrze umyć ręce. nie chlapiemy się – bo chcemy, by porządek był w łazience. „Kolorowe liście” 1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały, kolorowe listki na wietrze szumiały. Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło, szu, szu , szu, wirowały wkoło. 2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły, kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały, hop, hop, hop, wkoło wirowały. 3. Kolorowe listki spadły już na trawę, kolorowe listki skończyły zabawę. Ref. Cicho, sza, listki zasypiają, cicho, sza, oczka zamykają.
|