Biedronki




Biedroneczki  to my dzieci 4 letnie. W naszej grupie jest 25 dzieci wesołych i ciekawych świata. Bardzo lubimy bawić się, śpiewać i tańczyć. Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych, plastycznych ,badawczych i matematycznych, słuchamy bajek, opowiadań. Każdego dnia w przedszkolu zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, poznajemy zasady współżycia  i współpracy w grupie oraz stajemy się coraz bardziej samodzielni.



Zamierzenia edukacyjne na m-c czerwiec 2019r

1.Dzień Dziecka - poszerzenie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków; przybliżenie dzieciom zasad życia w społeczności; uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie;

2.Zwierzęta duże i małe - poszerzenie wiedzy o dzikich zwierzętach żyjących w Polsce; zapoznanie dzieci z zasadami zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi w lesie;

3.Lato - zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich przeznaczeniem; uświadamianie dzieciom sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych; zapoznanie dzieci z kolorami tęczy; utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: kolory ciepłe i zimne;

4.Wakacje! - rozwijanie wyobraźni i kreatywności poprzez układanie pejzaży górskich z figur geometrycznych; porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz; zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się; rozwijanie u dzieci umiejętności bezpiecznego posługiwania się danymi identyfikacyjnymi.



„Już lato” T.Fiutowska

 

Już jest lato, już jest lato !

Wyjeżdżamy z mamą, tatą.

W góry, w lasy lub nad morze,

każdy jedzie tam, gdzie może.

Bliżej słońca, bliżej wody,

by się kąpać dla ochłody.

Na jagody chodzić w las,

bo wakacji nadszedł czas.

Znalezione obrazy dla zapytania lato clipart

Niech żyją wakacje

Niech żyją wakacje,  niech żyje pole i las

I niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.

 

Pojedzie z nami piłka i kajak, i skakanka

Będziemy grać w siatkówkę  od samiutkiego ranka.

Gorące, złote słońce na ciemno nas opali

W srebrzystej, bystrej rzece  będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje,  niech żyje pole i las

I niebo, i słońce, wolny, swobodny czas.

Znalezione obrazy dla zapytania lato clipart


Zamierzenia edukacyjne na miesiąc maj 2019r. gr. III ,,Biedronki”

1 . Polska to mój dom – kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych ;

2.W krainie muzyki – wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów, kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej;

3. Święto Mamy i Taty - kształtowanie poczucia więzi emocjonalnej ze swoją rodziną;

4. Wrażenia i uczuciakształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sposób społecznie akceptowany;


„Śpiewam z mamą, śpiewam z tatą”


Ref. Śpiewam z mamą,

śpiewam z tatą,

śpiewa z nami cały świat.

Bo najlepiej jest z rodziną,

wie to siostra, wie to brat.

Moja rodzina to

Super drużyna.

Bardzo się wspieramy

i sobie ufamy.

Ref. Śpiewam z mamą, śpiewam z tatą…

Z moją rodziną

szczęśliwie dni płyną.

Bardzo się kochamy

i o siebie dbamy.

Ref. Śpiewam z mamą,

śpiewam z tatą… (2×)

Podobny obraz


„Kocham i dziękuję”


Kocham Cię mamo, kocham Cię tato;

I bardzo, bardzo dziękuję wam za to,

Że jestem waszym dzieckiem

I czuję się przy was bezpiecznie.

Za wszystkie bajki, opowiadane,

Za wasze noce nieprzespane

Za troskę, czułość i przytulanie

Dziękuję rodzice moi kochani;

 

Dziękuję mamo za usypianie

Tato dziękuję za kołysanie

Za pierwszych kroczków uczenie,

I za to, że jestem waszym marzeniem.

 

I głośno powtórzę raz jeszcze,

Że was kocham najmocniej, najwięcej,

Że was kocham po prostu nad życie

To, które wy mnie daliście.


Podobny obraz

Zamierzenia edukacyjne na m-c kwiecień 2019r. Gr. III „BIEDRONKI”

1.Dbamy o naszą planetę – wzbogacanie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi, wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń elektrycznych, zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu;

2.Praca rolnika – wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, kształtowanie u dzieci świadomości cykliczności w przyrodzie – pory roku, zaznajamianie dzieci z różnymi rodzajami prac w gospodarstwie w odniesieniu do pory roku;

3.Wielkanoc – zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi, wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych, utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych, rozwijanie umiejętności składania życzeń

4.Tajemnice książek – rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem, poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarza, grafika, redaktora, drukarza, zapoznanie dzieci z zasadami obowiązującymi w bibliotece.



"Książeczka" L. Krzemieniecka

W książeczce płynie rzeczka
w książeczce szumi las.
We wszystkich tych książeczkach
tysiące przygód masz.

Książeczka cię powiedzie
na strome szczyty skał.                              
Z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał.


Jak świerszczyk grał na skrzypcach,
jak morzem płynął śledź,
i co robiła Wikcia,
by same piątki mieć.

Lecz chroń i szanuj książki
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki,
a potem książkę bierz.


 


„Wełniany baranek” Jan Gałkowski


Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./x2

 

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la./x2


                                                               Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la la.


Wełniane masz trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! /x2

 


                                                              Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./x2


W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la./x2


                                                             Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku,

ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la la.


                                                           W kołnierzu futra pełnym

masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la!/x2




ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC


 

I .W marcu jak w garncu  - rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody,  poznawanie zwiastunów wiosny;

II. Porządki w ogrodzierozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie pierwszych wiosennych kwiatów i ptaków, .

III. Witaj wiosno! – poszerzenie wiedzy dotyczącej charakterystycznych cech wiosny;

IV. Zwierzęta na wiejskim podwórku- poznanie pracy rolnika oraz zdobywanie wiadomości na temat zwierząt hodowanych w gospodarstwie

„Wiosna i jeż” - Danuta Gellnerowa

 

Wyszły sobie jeże

na powietrze świeże.

Jeden mówi "Wiosna!"

A drugi "Nie wierzę."

Jeż na jeża fuknął,

jeżowym zwyczajem.

"Wiesz ty chociaż po czym

wiosnę się poznaje?"

"Wiem. Po blasku słońca,

po zapachu ziemi,

no i po tym, że na spacer

znów sobie idziemy".



,,Powitanie wiosny „

 

Długi czas wiosenko miła,

Gdzieś w dalekich krajach byłaś.

Dzisiaj pięknie przystrojona

Wracasz tutaj do nas

 

Ref. A my witamy cię piosenką wesołą

Witamy tańcem, witamy wierszami.

Tak się cieszymy wiosenko zielona/

Że długo zostaniesz tu z nami

Zamierzenia edukacyjne na m-c luty 2019. Gr III „BIEDRONKI”.


1. Baśnie, bajki, legendy- ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem, rozróżnianie elementów prawdziwych od fikcyjnych, poznanie odpowiedniego zachowania się w kinie i teatrze;


2. W dawnych czasach- rozbudzenie ciekawości badawczej, poznanie historii dinozaurów, przybliżenie życia ludzi pierwotnych oraz pochodzenia węgla;


3. Wynalazki- poznanie dawnych i współczesnych wynalazków oraz zasad bezpiecznego korzystania z nich.



„Księgarnia” B. Forma


 


Stanęłam z mamą przed dużą wystawą.
Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.
Na niej królewna i zła czarownica.
Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie
pełno książek na półkach, którą wybrać sobie?
Wszystkie w kolorowe okładki ubrane
tytuły na nich wydrukowane.

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,
ta może dla brata, ta dla przyjaciela.
W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach,
słów kilka o planetach i piłkarskich drużynach.

O śpiącej królewnie bajkę wybrałam
i grzecznie panu podziękowałam.
Kiedy do domu z mamą przyjdziemy
w świat pięknej bajki się przeniesiemy.

"Bajeczki" Urszula Piotrowska

1.     Na pólkach mieszkają książeczki.
W książeczkach mieszkają bajeczki.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.
Opowiem o nich wam, bo wszystkie dobrze znam.

2. W bajeczkach znajdziecie rycerzy,
Królewnę, co spała na wieży.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.
I dobrych wróżek sto, i czarownicę złą.

3. A kiedy się dziecko zasłucha,
To wróżki mu szepczą do ucha.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.
Pokochaj bajek świat na wiele, wiele lat.



ZAMIERZENIA EDUKACYJNE NA M-C STYCZEŃ 2019


I. Witamy Nowy Rok -  kształtowanie  umiejętności planowania, poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy;


II. Co można robić zimą? – zapoznanie dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla zimy;


III. Święto babci  i dziadka kształtowanie  u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych,  wzmacnianie więzi rodzinnych;


IV. Zimowe mistrzostwa sportowe– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw


„Zagadka dla babci i dziadka”


Za co kochamy babcię i dziadka?


To nie jest bardzo trudna zagadka.


Oni czułością nas rozpieszczają,


dla swoich wnuków czas zawsze mają


Z babcią zbieramy grzyby w lesie,


z dziadkiem biegamy po parku w dresie.


Często biorą nas na spacery,


w słoneczną pogodę na rowery.


Babcia lalki i autka rysuje,


dziadek statki kosmiczne buduje.


Kiedy nam smutno, mocno przytulą,


gdy mamy kłopot, to poratują.


Za co kochamy babcię i dziadka?


Już rozwiązana jest to zagadka.


Za cenne chwile spędzone z nami,


waszymi kochanymi wnukami.

„Bardzo kochamy Was”

sł. Anna Bomba, muz. Miłosz Konarski

Kiedy mama nie ma czasu,

Tato ma już dość hałasu,

Brat ma swoje ważne sprawy,

A nam mało jest zabawy…

Ref: Idziemy do babci,

Idziemy do dziadka,

tam wolniej płynie czas.

Zabawa z wami to super gratka.

Bardzo kochamy was. / x2

Kiedy nas ogarnia nuda,

Z wami można robić cuda.

Z babcią pójść na lodowisko,

A z dziadziusiem na boisko.

Ref: Idziemy do babci,

Idziemy do dziadka,

tam wolniej płynie czas.

Zabawa z wami to super gratka.

Bardzo kochamy was. / x2




Zamierzenia edukacyjne na miesiąc grudzień

  1. Grudniowe życzenia – kształtowanie umiejętności mówienia o swoich pragnieniach i potrzebach, poszerzenie wiedzy na temat Świętego Mikołaja, zapoznanie z zadaniami i funkcjami urzędu pocztowego, uświadomienie dzieciom, jak można pomagać innym.
  2. Kim będę, gdy dorosnę? – budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi wykonujących różne zawody, zapoznanie z wybranymi zawodami i narzędziami niezbędnymi do ich wykonywania.
  3. Święta za pasem – kształtowanie u dzieci umiejętności i nawyku sprzątania po sobie, zapoznanie z wybranymi tradycjami Świąt Bożego Narodzenia.
  4. Świąteczne tradycje –  poznawanie  i kultywowanie zwyczajów i tradycji bożonarodzeniowych, kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje najbliższych

Święty Mikołaj

W mroźną noc grudniową
                                      Wśród śnieżnej zamieci                                      
Para reniferów
Z nieba do nas leci

                                                               Ciągną piękne sanie                                                                
W złocistym zaprzęgu
A w saniach Mikołaj
I worek prezentów

                                              Święty Mikołaju                                               
                                      Na Ciebie czekamy                                   
Przez okno zmarznięte
Ciągle wyglądamy

Przyjdź do nas w gościnę
Szczerze zapraszamy
Wierszyk Ci powiemy
Piosenkę zaśpiewamy

A Ty daj prezenty
Rózgi odrzuć w kąt
I życz wszystkim dzieciom
Kolorowych Świąt.