Biedronki




Biedroneczki  to my dzieci 4 - 5 letnie. W naszej grupie jest 25 dzieci wesołych i ciekawych świata. 

Bardzo lubimy bawić się, śpiewać i tańczyć. 

Chętnie bierzemy udział w zabawach ruchowych, plastycznych ,badawczych i matematycznych. 

Każdego dnia w przedszkolu zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, 

poznajemy zasady współżycia  i współpracy w grupie oraz stajemy się coraz bardziej samodzielni.



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2021r.

 

1.      TYDZIEŃ 1 – Jesienne nastroje – poszerzanie wiedzy o aktualnej porze roku, zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.

2.      TYDZIEŃ 2 – Dbamy o zdrowie - zachęcanie do zdrowego stylu życia, zachęcanie do dbania o czystość.

3.      TYDZIEŃ 3 – Moje domowe zwierzątko – poznawanie zwyczajów zwierząt domowych, uświadamianie dzieciom ich praw.

4. TYDZIEŃ 4  –Urządzenia elektryczne – utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

 

              WIERSZ

„Listopad” J. Koczanowska 

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.


PIOSENKA

„Kapie z nieba”

1. Kapie z nieba coś od rana,

myślę, że to deszcz,

zaraz idziesz do przedszkola,

dobrze o tym wiesz.

Ref: Weź ze sobą parasol i pelerynę też.

by nie przemoczył cię jesienny deszcz,

by nie przemoczył cię jesienny deszcz.

2. Czas już chyba włożyć kurtkę,

bardzo zimno jest.

Żółte liście wiatr rozrzuca

i znów pada deszcz.

3. Już kałuże na chodnikach

przelewają się.

Załóż dzisiaj swe kalosze

by pokonać je.


 ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021r.


1. Jesień w sadzie- wielozmysłowe poznawanie owoców, nazywanie owoców z sadu i owoców egzotycznych, poznanie ich znaczenia dla zdrowia,

2. Jesień na działce- wielozmysłowe poznawanie warzyw, zwracanie uwagi na ich części jadalne oraz ich znaczenie dla zdrowia;

3. O sobie samymrozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji, rozróżnianie bohaterów pozytywnych i negatywnych, podejmowanie    działań zmierzających do naprawy wyrządzonej krzywdy, wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych;

4 .Nasze zmysły – uświadomienie istnienia różnych narządów zmysłów oraz negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka. 


Kamila Bednarek "Owoce"

Staś arbuza lubi zjadać
zdrowy owoc, co tu gadać
Tomek woli jadać śliwki
chociaż czasem robaczywki
- A ja wolę pomarańcze
gdy je zjadam pięknie tańczę
powiedziała wnet tancerka
a już na nią piłkarz zerka
ja tam lubię zjeść banana,
bo energii daje z rana
jabłka, gruszki i morele
też witamin mają wiele
małe, duże, kolorowe
pyszne wszystkie są i zdrowe,
a więc drodzy przyjaciele
kto owoców zjada wiele
zdrowy będzie i radosny,
od jesieni aż do wiosny.



Polka Prawdziwa


I.                 Śliweczka spadła z drzewa, okrągła i dojrzała,
samotna bardzo  była i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki

Ref. Hop , hop polka prawdziwa

         pomidor skacze , śliwka się kiwa.
         Hop , hop polka prawdziwa
         polka prawdziwa hej!

 

II. Śliweczka się zmęczyła, usiadła w cieniu róży
pomidor się  nie  zmieścił, bo trochę był za duży.
Nie wiedział co ma robić , znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.





                   ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r.


1. Witajcie w przedszkolu - zachęcanie dzieci do poznawania kolegów i koleżanek z grupy, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa poprzez poznawanie przedszkola. 

2. Droga do przedszkola - poznawanie zasad ruchu drogowego oraz zasad bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. 

3. Moja grupa – poznawanie zasad zachowania w grupie, wprowadzenie kodeksu grupowego. 

4. Nadeszła jesień - poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni. 

5. Co robią zwierzęta jesienią – poszerzanie wiadomości na temat sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy, rozwijanie orientacji przestrzennej.



„Zasady przedszkolaka” B. Szelągowska

Kto chce pani coś powiedzieć,

zaśpiewać piosenkę,

wie, że najpierw w górę

trzeba unieść rękę.

Czarodziejskie słowa:

“proszę, przepraszam, dziękuję”,

mówimy jak najczęściej!

To nic nie kosztuje.

Tak jak co dzień – po zabawie

trzeba sprzątnąć salę.

Poustawiać na swych miejscach

misie, klocki, lale…

Choć na dworze jest pochmurno,

dzieci dobrze o tym wiedzą,

że od razu jest przyjemniej,

gdy miłego coś powiedzą.

Nie lubimy hałasować,

bo od tego boli głowa.

Gdy głośno krzyczymy

innych dzieci nie słyszymy.

Każdy pewnie o tym wie:

stolik z krzesłem lubią się.

My ich tajemnicę znamy.

Krzesło zawsze przysuwamy.

Stoi kosz w kącie sali

i czeka na dzieci.

Zawsze chętnie im się chwali,

że lubi jeść śmieci.

Przed jedzeniem, po zabawie

trzeba dobrze umyć ręce.

nie chlapiemy się – bo chcemy,

by porządek był w łazience.


„Kolorowe liście”

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki na wietrze szumiały.

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu , szu, wirowały wkoło.

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, wkoło wirowały. 

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.





Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Tadeusza Kościuszki, ul. Czarnoleska 15, 26-600 Radom

Projekt i wykonanie Centrum Reklamy nmedia