Misie

Znalezione obrazy dla zapytania misie


My jesteśmy "Misie", śmieją nam się pysie. Mamy 3 lata i chętnie poznajemy świat. Nasze Panie kochamy i uważnie ich słuchamy. Lubimy się bawić, brykać, po zielonej trawie koziołki fikać. Jednak kiedy trzeba ciężko pracujemy.

Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc kwiecień 

1. Tajemnice książek - ukazanie różnorodności tematycznej książek; rozwijanie zainteresowania książkami.

2. Dbamy o naszą planetę - rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę; wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody.

3. Wielkanoc - wzmacnianie więzi rodzinnych; zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi z Wielkanocą.

4. Praca rolnika - poznanie pracy rolnika - czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi; zapoznanie z wyglądem i nazwami pojazdów.

5. Polska to mój dom - kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po Polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska; budzenie przywiązania do swojego kraju.

"Cukrowy baranek"

 

Cukrowy baranek

Ma złociste różki.

Pilnuje pisanek

na łące z rzeżuszki.

A gdy nikt nie patrzy,

chorągiewką buja

i cichutko meczy

święte „Alleluja”...


„Stary Donald farmę miał”


Stary Donald farmę miał ija ija o!
Na niej kury hodował ija ija o!
Koko tu koko tam
Wszędzie koko tu i tam.

Stary Donald farmę miał ija ija o!
Na niej kaczki hodował ija ija o!
Kwa, kwa tu kwa, kwa tam
Wszędzie kwa, kwa tui tam.

Stary Donald farmę miał ija ija o!
Na niej gęsi hodował ija ija o!
Gę gę tu gę gę tam
Wszędzie gę gę tu i tam.

Stary Donald farmę miał ija ija o!
Na niej indyki hodował ija ija o!
Gul gul tu gul gul tam
Wszędzie gul gul tu i tam.


Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc marzec 2019r.

1. W marcu jak w garncu - zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia; posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.

2. Porządki w ogrodzie - rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu; zapoznanie z wyglądem              i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.

3. Witaj, wiosno!  - rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki; zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów.

4. Zwierzęta na wiejskim podwórku - rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka.


Maria Konopnicka

„Powitanie wiosny”

Leci pliszka

spod kamyczka:

- Ja się macie dzieci!

Już przybyła

wiosna miła,

już słoneczko świeci!

 

Poszły rzeki w

świat daleki,

płyną het - do morza;

A ja śpiewam,

a ja lecę,

gdzie ta ranna zorza!




„Marzec pięknie się wystroił ”


Marzec, marzec pięknie się wystroił


Teraz, teraz razem z dziećmi stoi


I gromadkę uśmiechniętą pyta:


Jakie dzisiaj święto?


Zapamiętaj sobie


Dzisiaj jest "Dzień Kobiet”! /2x


 


Marzec, marzec wyjął grosik srebrny


Teraz, teraz będzie mu potrzebny.


Do kwiaciarni marzec pobiegł kupić kwiat na "Święto Kobiet".


Zapamiętaj sobie


Dzisiaj jest "Dzień Kobiet"! /2x



Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc luty

  1. W świeci baśni i bajek- rozwijanie zainteresowana książkami.

  2. Bale, bale w karnawale- wywoływanie radosnej atmosfery z powodu trwającego karnawału, rozumienie pojęcia karnawał, wdrażanie do czerpania radości ze wspólnej zabawy.

  3. Wynalazki – zapoznanie z różnymi symbolami komunikowania się, rozpoznawanie i nazwanie figur geometrycznych, zapoznanie z historią żarówki.   

  4. W dawnych czasach- rozwijanie ciekawości, poznawanie i określanie właściwości soli i węgla.


Misiowe tańce”


sł. Agnieszka Galica, muz. Magdalena Melnica-Sypko


Miś brązowy i miś biały


będą z nami tańcowały.


Rączki w górę, rączki w bok,


za misiami hop, hop, hop!


Tupu, tupu, tupią nóżki,


raz i dwa tak klaszczą ręce.


Dziś w kółeczko zatańczymy


coraz szybciej, coraz prędzej. Miś brązowy i miś biały


w tańcu nam się zadyszały.


Położyły się na brzuszku.


Ty odpocznij też, maluszku.


„Dinozaur”


Ogon, tułów, szyja, głowa…

Postać prawie jest gotowa.

Jeszcze tylko cztery nogi i wychodzi potwór srogi.

Taki duży wśród zarośli…

Pewnie byśmy za nim poszli.

Lecz to było wieki temu.

Teraz już go nie znajdziemy.

Spytasz – czemu ?

Bo wymarły.

Mam na myśli – dinozaury.




Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc styczeń 2019r.                                                                                                                                     

1. Witamy Nowy Rok - doskonalenie umiejętności klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe; rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.

2. Co można robić zimą? - eksperymentowanie ze śniegiem - poznawanie właściwości; posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki.

3. Święto babci i dziadka - rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych; dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.

4. Zimowe mistrzostwa sportowe - poznawanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych; poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.

Ola się ubiera

Najpierw buty włożę sama – tak mnie nauczyła mama.

Bucik jeden, za nim drugi – każda nóżka ciepło lubi.

Gdy buciki są na nóżkach – wnet zatupię jak kaczuszka.

Kurtkę wkładam – raz, dwa, trzy – żeby było ciepło mi!

Teraz szyja moja mała będzie w szal się zawijała.

Szyja lubi mieć ciepełko, a ja zdrowe mam gardełko!

Jeszcze czapka – hyc na głowę, rękawiczki – i gotowe!

Taki zuch przed wami stoi, który mrozu się nie boi!