Misie

Znalezione obrazy dla zapytania misie


My jesteśmy "Misie", śmieją nam się pysie. Mamy 3 lata i chętnie poznajemy świat. Nasze Panie kochamy i uważnie ich słuchamy. Lubimy się bawić, brykać, po zielonej trawie koziołki fikać. Jednak kiedy trzeba ciężko pracujemy.


Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc grudzień

1. Grudniowe życzenia - nabywanie umiejętności określania swoich pragnień.

2. Kim będę, gdy dorosnę - kształtowanie myślenia logicznego poprzez rozwiązywanie zagadek słuchowych dotyczących różnorodnych zawodów.

3. Święta za pasem - nauka wykonywania czynności porządkowych - pomoc w pracach domowych; zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia.

4. Świąteczne tradycje - wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie; identyfikowanie i określanie własnych emocji.

 

Co przyniesie Mikołaj

Pod choinką jest paczuszek sto.

Co przyniesie nam Mikołaj, co?

Może pociąg fu, fu, fu,

Małą trąbkę tru, tu, tu,

Albo kotka miau, miau, miau,

A co ty byś chciał?

Na choince złota gwiazdka lśni.

Co Mikołaj dziś przyniesie ci?

Nową lalę la, la, la,

Lub kaczuszkę kwa, kwa, kwa,

Czekoladę mniam, mniam, mniam.

Zgadnij teraz sam.

Znalezione obrazy dla zapytania mikołaj



Już coraz bliżej święta


Już coraz bliżej ta chwila,

za oknem całkiem biało.

Już niebawem przystroimy

zieloną choinkę całą.

Ubierzemy ją w korale,

światełka mrugające.

Zawiesimy na niej bombki

i pierniki pachnące.

Wszyscy już się cieszą

i doczekać się nie mogą dnia tego,

Gdy, stojąc pod piękną choinką,

życzyć sobie będziemy wszystkiego najlepszego.

 Znalezione obrazy dla zapytania choinka


Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc listopad  2018r.


1. Listopadowe wspomnienia - pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych; kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;


2. Baśnie, bajki, legendy - rozwijanie zainteresowania książką; podawanie nazw bohaterów znanych bajek; odróżnianie dobra od zła;


3. Zwierzęta domowe - kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami; doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych;


4.Jesienna pogoda - dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni;


5. Zimno, coraz zimniej - utrwalanie nazw zwierząt; wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt).


 

„Pingwin ”



O jak przyjemnie i jak wesoło


 w pingwina tańczy się się,


Raz nóżka prawa , raz nóżka lewa,


Do przodu, do tyłu i raz, dwa i trzy.


„Jadą, jadą misie”


 

Jadą, jadą misie, tra la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,

Przyjechały do boru, narobiły rumoru.


 

Jadą, jadą misie, tra la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,

Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.



Jadą, jadą misie, tra la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

Zjadły misie plastrów sześć

I wołają: "jeszcze jeść!"


 Jadą, jadą misie, tra la la la la,

Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,

Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,

Przyjechały do boru, narobiły rumoru.



Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc październik  2018r.

 

1.     . Dary  jesieni-   poszerzenie wiedzy przyrodniczej na temat jesieni,

2.      Dbamy o zdrowiekształtowanie postaw prozdrowotnych,

3.      Jesień w parku i lesiedoskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,

4.      Zabawy na jesienne wieczory-  czerpanie radości ze wspólnych zabaw.

 

 

Kolczasty jeżyk

Dorota Gellner

 

To jest jeżyk.

Mały jeżyk.

Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.

Z kolców płaszczyk,

z kolców szalik,

tylko nosek jak koralik.


Kolorowe listki

słowa- D. Jagiełło, muzyka- K. Jagiełło

 

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

 

kolorowe listki na wietrze szumiały.

 

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło

 

szu, szu , szu wirowały w koło. / bis

 

 

 

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

 

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

 

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

 

hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis

 

 

 

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

 

kolorowe listki skończyły zabawę.

 

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

 

cicho, sza, oczka zamykają. / bis

 


Zamierzenia opiekuńczo – wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc wrzesień 2018r.

1. W przedszkolu  - poznawanie przedszkola oraz koleżanek i kolegów;


2. Wakacyjne wspomnienia zapoznanie z nazwami kącików tematycznych, omawianie właściwego sposobu zachowania w różnych sytuacjach;


3. Jesteśmy bezpieczni – poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię;


4. Dbamy o siebie i o środowisko - dbanie o higienę i porządek.


 


Piosenka „Jestem sobie przedszkolaczek”


Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę,
Na bębenku marsza gram,
Ram tam tam, ram tam tam.


Mamy tu zabawek wiele,
Razem bawić się weselej,
Bo kolegów dobrych mam,
Ram tam tam, ram tam tam.


Mamy klocki, kredki, farby,
To są nasze wspólne skarby,
Bardzo dobrze tutaj nam,
Ram tam tam, ram tam tam.


Kto jest beksą i mazgajem,
Ten się do nas nie nadaje,
Niechaj w domu siedzi sam,
Ram tam tam, ram tam tam.

Podobny obraz


Wiersz „Zabawki przedszkolaków”


A kto zgadnie, co dziś Ola


wzięła z sobą do przedszkola?


Ola dinozaura ma,


co na saksofonie gra.


Ten dinozaur piękny taki,


aż zazdroszczą przedszkolaki.


Chce go Julek, Franek, Kasia,


ma na niego oko Basia.


Ola z oczu łzy ociera,


bo już Antoś go zabiera.


Pani na to: Stop, dzieciaki!


Gdzie są grzeczne przedszkolaki?


Ktoś zapomniał ważnych słów,


przypominam więc je znów.


„Przepraszam”, „proszę” i „dziękuję”


każdą kłótnię uratuje.


Antku, poproś o dinozaura Olę,


taką sytuację zobaczyć wolę.


 

 

 Podobny obraz






Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Tadeusza Kościuszki, ul. Czarnoleska 15, 26-600 Radom

Projekt i wykonanie Centrum Reklamy nmedia