Publiczne Przedszkole Nr 5
     

Motylki

Każdy motyl- to jest zuch,głośno śmieje się za dwóch.
Kiedy trzeba, podziękuje,szybko salę porządkuje. 
Gdy napsoci- to przeprosi,niegrzeczności wręcz nie znosi!



Założenia edukacyjne na miesiąc styczeń

1.Mijają dni, miesiące lata-dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy

2. Zima i zwierzęta - pomaganie zwierzętom w przetrwaniu zimy: poznanie gatunków zimujących w Polsce 

3  Moja Babcia i mój Dziadek -wyrażanie uczuć względem członków rodziny (słowami, gestem, czynnościami).

4 w karnawale bawimy się wesoło –uczestniczenie dzieci w balu karnawałowym , wspólne zabawy dające dzieciom radość

Czacza dla Babci i Dziadka

Dla babci czaczę tańczymy na lodzie
Dla babci tańczyć możemy i co dzień
Dla babci czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochana babciu żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

Dal dziadka czacze tańczymy na lodzie

Dal dziadka tańczyć możemy i co dzień
Dal dziadka czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochany dziadku żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza

Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby
Malują uśmiech bez pędzla i farby
I dla nich czaczę na soplach gra wiatr
A my życzymy i śpiewamy tak

Kochana babciu żyj sto lat
Ciesz się wnukami i kochaj świat
Kochany dziadku żyj sto lat
Śpiewaj z nami głośno cza cza cza



Wiersz


Kocham  babcię  i dziadka


Kocham mocno babcię, dziadka-


To nie żarty moi mili.


Dzisiaj im życzenia składam,


By sto latek jeszcze żyli.


Kiedy smutek mnie ogarnie,


I wszystkiego mam już dosyć,


Dziadek mocno mnie przytuli,


O to go nie trzeba prosić.


Gdy pomyślę o łakociach,


Babcia zaraz coś upiecze.


Muszę przyznać- te wypieki


Najwspanialsze są na świecie.




ZAMIERZENIA EDUKACYJNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2019 R.


1.Jak wyglądał świat przed milionami lat – poznawanie prehistorycznych zwierząt i roślin występujących na Ziemi przed milionami lat.


2.Idzie zima ze śniegiem dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.


3.Idą święta – poznawanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.


4.W oczekiwaniu na Nowy Rok – kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności  i następstw pór roku, zapoznanie z nazwami


Wiersz J. Koczanowska „Wigilia”

Już choinka pięknie przystrojona

i na sianku opłatek spoczywa,

mama głośno do stołu zaprasza,

bo już pierwsza gwiazdka zaświeciła

 

Wszyscy sobie życzenia składają,

najpiękniejsze, świąteczne i szczere,

babcia nawet łezkę uroniła,

bo jest miłość, radość i wzruszenie.

 

A gdy znikną ze stołu pierogi,

kluski z makiem i zupa grzybowa,

wtedy czas rozpakować prezenty,

i radośnie, wspólnie kolędować.


Piosenka pt. „Nie miały aniołki choinki na święta”

1.Nie miały aniołki choinki na święta,
o choince dla nich nikt tam nie pamiętał.
Popatrzyły się na siebie,
wywierciły dziurę w niebie
ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho!

2.Złapały za czubek największą choinkę,
przywiązały do niej bardzo dużą linkę
i wciągnęły ją na górę,

przez tę dziurę, w niebie dziurę -
ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho!

3.Stanęła choinka w samym środku nieba,
teraz tę choinkę pięknie ubrać trzeba,
więc skoczyły przez tę dziurę
po orzechy do wiewiórek -
ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho!

4.Chciały pozapalać świeczki choinkowe,
święty Florian - strażak złapał się za głowę
i zawołał: - Matko Boża,
chcą mi w niebie zrobić pożar -
ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho, ho!

5.Spojrzał na choinkę święty Florian - strażak
zamiast świeczek gwiazdy pozapalać kazał
i zaśpiewał święty Florian z aniołkami -
Gloria, gloria, gloria, gloria, glo,glo,glo

Gloria, gloria, gloria!


Założenia edukacyjne na  miesiąc listopad

I.    Moja rodzina- budowanie więzi rodzinnych

II.  Mój dom -  rozwijanie wyobraźni przestrzennej ,poznawanie zawodu architekta

III. Moje prawa i obowiązki -  uświadamianie dzieciom ich praw oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania przez inne dzieci i przez dorosłych;

IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo    poznanie czynników warunkujących zdrowie i bezpieczeństwo  


"Tak czy nie?"
 Kiedy ktoś ma brudne ręce
 i rękami tymi je,
 czy powiecie, że to zdrowo
 moi drodzy?
 Bo ja nie!

 Kiedy ktoś nie myje zębów
 szczotki ani tknie,
 potem biega do dentysty,
 czy wam żal go?
 Bo mnie nie!.



Maluję wielki dom

 

 

Maluję wielki dom. Ściany ma, okna ma, dach czerwony.

A przed domem koty dwa, a w ogródku: mama i ja!

 

Ref.: Serduszka biją nam jak żywe: puk, puk, puk, puk.

Mój dom po prostu jest prawdziwy, bezpiecznie jest tu.

 

II. Nad domem słońce lśni, ptaki dwa lecą gdzieś nad chmurami.

Tata z bratem w piłkę gra, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

 

III. Za oknem rośnie las, pośród drzew idzie jeż i sarenka.

Babcia koszyk grzybów ma, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…

 

IV. Już dom gotowy mam! Taki dom, duży dom dla rodzinki.

Dziadek jeszcze niesie psa, a w ogródku: mama i ja!

Ref.: Serduszka biją…