Pajacyki

Znalezione obrazy dla zapytania noddy

Uśmiechnięte minki oraz chęć do pracy to nasze trzylatki. Wciąż chętnie się uczą i wiele poznają. Na wszystkich zajęciach pilnie uważają. Bawią się wspaniale, tańczą do muzyki. Wiecie o kim mowa-grupie Pajacyki!




Zamierzenia edukacyjne na miesiąc kwiecień

 1. „Wiosenne powroty ”obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian).

2. „Wiosna na wsi” poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi.  

3. „Wielkanoc kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi.

4. „Dbamy o przyrodę”- poznawanie sposobów ochrony środowiska.


„Wiosna na wsi"

  1. Kogut głośno pieje,                                                 3. Idzie pan gospodarz,        

    gładzi piękne pióra.                                                    ciężki worek niesie,        

    -Ko, ko, jestem głodna-                                              szur, szur sypie ziarna,       

    Woła pani kura.                                                           wszyscy głodni przecież.               

  2. Na podwórku gęsi                                                   4. Z gospodarzem wiosna

    i małe kaczuszki                                                           cichutko przybyła

    tup, tup przytupują,                                                    i pachnącą trawą

    mają puste brzuszki.                                                   łąkę ozdobiła.

     

    Refren: Kukuryku, ko, ko, ko

    Gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa

    Mu, mu, iha, iha.

    Kto nam śniadanie da?



„Dzieci dbają o środowisko”


B. Forma


W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

kochają jasne słonko,


które na niebie świeci.


Nie łamią gałęzi,


dbają o rośliny,


podczas wycieczek do lasu


nie płoszą zwierzyny


Często też dorosłym


dobry przykład dają-


w wyznaczonych miejscach


śmieci zostawiają.



Zamierzenia edukacyjne na miesiąc marzec 2019 r

  1. „Zwierzęta  z dżungli i sawanny”- poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych

  2. „Zwierzęta naszych pól i lasów”-  poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo)

  3. „Marcowa pogoda”- dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną

  4. „Wiosenne przebudzenie”- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny – powroty ptaków (np. bocian), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

                                                                                                 

„WIEWIÓRKA"

  1. Zwinna wiewióreczka                                    3. Wiewiórki rodzina,

    na drzewo umyka,                                             w dziupli się schowała,

    to zerka na dzieci,                                            wesołą gromadką

    to do ich koszyka.                                            gości powitała.                   

  2. Chodźcie ze mną, proszę,                             4. Na co masz ochotę,

    dajcie mi orzeszka,                                          wiewiórko, wybieraj.

    za to wam pokażę,                                           Razem z dziećmi swymi,

    kto na drzewie mieszka.                                 Do dziupli zabieraj.  

Ref.: Wiewióreczko miła

ja orzeszki mam,

 bardzo proszę, wiewióreczko-

orzeszka Ci dam


„Kwiaty wiosny”


                                              Bożena Forma


Krokus, hiacynt i tulipan
wiosnę chciały dziś powitać.
Wdzięcznie wszystkim się kłaniają
między sobą coś szeptają.

Nagle deszczyk je podlewa,
miło szumią wkoło drzewa.
Do słoneczka główki wznoszą
o promyki ciepłe proszą.

   


Zamierzenia edukacyjne na miesiąc styczeń 2019 r.. Gr. II „Pajacyki”

1. „Muzyka wokół nas ” – rozpoznawanie dźwięków poznanych instrumentów perkusyjnych.

2. „Nie jesteśmy sami w kosmosie” poznawanie ciekawostek na temat Ziemi
i  wszechświata, zapoznanie z kosmosem.

3. „Projekt Budowle obserwowanie oraz poznawanie najbliższego otoczenia.

 

 

„Na bębenku”

Mam bębenek, ram-tam-tam,

Przez dzień cały na nim gra:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

I z kolegą na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.

Mam bębenek, ram-tam-tam,

Dla mamusi na nim gram:

bum, bum, bum, bum, raz, dwa, trzy,

teraz zagraj ze mną ty.


„Układ słoneczny” 

Układ Słoneczny z butów wyrywa:
SŁOŃCE i osiem planet ukrywa!
Najpierw na scenę wjeżdża MERKURY,
co ma na sobie dziwne struktury!
Potem WENUS sunie śmiało -
ta urody ma niemało!
Tuż za WENUS - stoi ZIEMIA -
na niej ciągle się coś zmienia!
MARS kolejną jest planetą -
nie pomylcie go z kometą!
Wielki JOWISZ za nim bieży -
temu podziw się należy!
Jest i SATURN w swym pierścieniu,
za JOWISZEM krąży w cieniu!
Za SATURNEM, URAN znajdziesz.
Potem NEPTUN Cię dopadnie!
NEPTUN to ostatni obiekt,
co w układzie ma swój obieg!