|
Ramowy rozkład dnia
|
6.00 – 8.30
|
Zabawy
służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci; w tym związane z
czytaniem, liczeniem i pisaniem . Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne,
tematyczne, badawcze. Praca z książką - pobudzanie do wypowiedzi na podstawie
ilustracji, opowiadanie historyjek obrazkowych. Inicjowanie rozmów z dziećmi
na tematy zgodne z ich zainteresowaniami.
|
8.30 – 9.15
|
Zabawy ruchowe z określonymi elementami ruchu Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do
śniadania.
Śniadanie, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku. Profilaktyka
stomatologiczna i zabiegi higieniczne.
|
9.15 –11.15
|
Realizacja
zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą oraz niekierowanych
wspierających całościowy rozwój dziecka, prowadzone wg planów miesięcznych
oraz wybranego programu nauczania. Zabawy samodzielne w sali oraz przy
niewielkim udziale nauczyciela; zabawy i zajęcia ruchowe, rytmiczne,
umuzykalniające, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do
posługiwania się tym językiem. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do
samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie.
Spacery, kierowane i spontaniczne zabawy i gry ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacje
przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze; uczenie zasad postępowania
warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Zabawa ruchowa z
określonym elementem. Religia. Język angielski.
|
11.15 – 11.30
|
Czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie
do obiadu.
|
11.30 -12.00
|
Obiad. Wdrażanie do samodzielnego i kulturalnego
spożywania posiłku. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się
sztućcami. Zachęcanie dzieci do spożywania rożnych potraw, a zwłaszcza
surówek. Poznawanie nowych smaków.
|
12.00 – 13.30
|
Odpoczynek ; relaks z muzyką, słuchanie bajek,
masażyki itp. Zabawy na świeżym powietrzu, spacery, obserwacje przyrodnicze.
Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy konstrukcyjne, badawcze. Ćwiczenia
grafomotoryczne. Zabawy ruchowe.
|
13.30 – 14.00
|
Czynności samoobsługowe, porządkowe. Zabawa ruchowa
z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek.
|
14.00 - 17.00
|
Tworzenie
różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej,
muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze
poszerzającym omawiany temat. Praca z dziećmi mającymi trudności oraz z
dziećmi zdolnymi, praca indywidualna i grupowa. Zabawy w kącikach
zainteresowań. Zabawa ruchowa z
określonym elementem ruchu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Zabawy
paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury
dziecięcej, czytanie fragmentów książek. Przygotowanie dzieci do udziału w
konkursach, uroczystościach artystycznych i okolicznościowych .Zabawy z
wykorzystaniem programów multimedialnych( tablica interaktywna, laptop).
Praca o charakterze wyrównawczym, aktywizującym oraz obserwacyjnym. Zabawy
swobodne według inwencji własnej dziecka, lub przy niewielkim udziale
nauczyciela.
|
|