Tygrysy

Znalezione obrazy dla zapytania mały tygrysek z kubusia puchatka

Witamy, to my Tygryski, mamy już pięć lat. Jesteśmy bardzo koleżeńscy i zawsze uśmiechnięci. Lubimy się bawić, śpiewać i tańczyć, a także poznawać otaczający nas świat. Nasze Panie urozmaicają nam czas spędzany w przedszkolu organizując nam ciekawe zajęcia i zabawy.



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY 2019

1. Baśnie, bajki, legendy- zapoznanie z literą B, b, rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego na podstawie baśni, odróżnianie elementów fikcyjnych od realnych

2. W dawnych czasach- zapoznanie z liczbą 10, poszerzanie wiedzy na temat prehistorii

3. Wynalazki- zapoznanie z literą P, p, rozwijanie świadomości funkcji komputera i internetu oraz zagrożeń związanych z korzystaniem z nich

„BEZPIECZNIE W INTERNECIE”

Dominika Niemiec

Wiele rzeczy w dzisiejszym świecie

dzieje się w sieci, a więc w internecie.

Jednak pamiętaj, drogi użytkowniku,

że tam niebezpieczeństw czyha bez liku.

By serfowanie w necie bezpieczne było

lepiej, by nic cię nie zaskoczyło.

Używaj stron tylko dobrze znanych,

przez twoich rodziców zaakceptowanych.

Gdy ktoś cię pyta o prywatne sprawy,

nie traktuj tego jak dobrej zabawy.

Nie mów mu o swych sekretach, o tym, co masz w domu,

o tych sprawach w internecie nie mówi się nikomu.

Gdy ktoś do czegoś złego namówić próbuje cię,

powiedz o tym rodzicom, ni chwili nie wahaj się.

Musisz czuć się bezpiecznie zawsze i wszędzie,

a wtedy, także w sieci, fantastycznie będzie.


„Lubimy bajki”


muz. Tomasz Strąk, sł. Stanisław Karaszewski
1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,
wszędzie są wróżki i czarodzieje.
To nie do wiary, ja chyba śnię,
wszystko, co zechcę, to spełnia się!

Ref. No, bo my lubimy bajki,
wtedy, kiedy jest nam źle.
My lubimy takie bajki,
które dobrze kończą się.

2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,
oto księżniczka tańcuje z księciem.
Wróżka Kopciuszka stroi na bal,
tylko macochy trochę mi żal.

3. Abrakadabra, hokus- marokus,
w czarach jest siła i mnóstwo pokus.
Dla czarodzieja przestroga ta,
aby nie zbudził śpiącego zła.



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2019


1. Witamy Nowy Rok- zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną, poszerzanie słownika o nazwy miesięcy i dni tygodnia


2. Co można robić zimą?- zapoznanie z literą U, u oraz liczbą 8, poszerzanie wiedzy na temat obszarów polarnych


3. Święto babci i dziadka- zapoznanie z literą S, s, wzbudzanie szacunku do osób starszych, doskonalenie umiejętności składania życzeń


4. Zimowe mistrzostwa sportowe- zapoznanie z liczbą 9, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych


„TYDZIEŃ”


Wanda Chotomska


Wszedł na drzewo poniedziałek,


natrząsł górę ulęgałek.


Ulęgałki zebrał wtorek


i do domu zaniósł worek.


Środa wszystkie ulęgałki


pokroiła na kawałki.


Kocioł wody nalał czwartek.


Wsypał do niej cukru kwartę.


Gdy zapalił w kuchni piątek,


Aż w kociołku zawrzał wrzątek.


I powiedział do soboty:


-Zrób kompot nad kompoty!


Kompot wystygł do niedzieli.


Figę z makiem z niego mieli!


Bo niedziela ledwo wpadła,


cały kompot zaraz zjadła.


„Śpiewa babcia, śpiewa dziadek”


sł., Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka- Sypko


I. Wymyśliły wesołe nutki piosenkę dla babci i dziadka.


Miś ją zagra na bębenku, a Pajacyk na kołatkach.


Tamburynem potrząsa Lala, po przedszkolu niosą się dźwięki.


I po chwili zgodny chórek nuci refren tej piosenki.


Ref. Śpiewa babcia, śpiewa dziadek, śpiewam ja.


Jak to miło, gdy piosenkę każdy zna.


Nutki chętnie nam wtórują: mi, mi, la.


Śpiewa chórek na trzy głosy: tra, la, la.


II. Wyskoczyły z piosenki nutki. Do tańca porwały się żwawo:


jedna z babcią, druga z dziadkiem, para w lewo, para w prawo.


Roztańczone wołają nutki: wszyscy bawią się dziś wspaniale.


Na Dzień Babci i Dzień Dziadka najpiękniejszy bal nad bale.


Ref. Tańczy babcia, tańczy dziadek, tańczę ja.


Do kółeczka zapraszają nutki nas.


Przytupują, podskakują, hop, la, la.


Bal dla babci, bal dla dziadka, na sto dwa.





ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 

1. Grudniowe życzenia- zapoznanie z literą K, k oraz liczbą 6, poszerzanie wiedzy dzieci na temat historii Świętego Mikołaja

2. Kim będę, gdy dorosnę?- zapoznanie z literą R, r, poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi

3. Święta za pasem- zapoznanie z literą L, l oraz liczbą 7, kształtowanie nawyku pomagania innym w pracach domowych

4. Świąteczne tradycje- poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Polsce




„Prezent dla Mikołaja”

Dorota Gellner

 

A ja się bardzo, bardzo postaram

i zrobię prezent dla Mikołaja.

Zrobię mu szalik piękny i nowy,

żeby go nosił w noce zimowe.

I żeby nie zmarzł w szyję, i w uszy,

Gdy z burej chmury śnieg zacznie prószyć.

Niech się ucieszy Mikołaj Święty,

Tak rzadko ktoś mu daje prezenty.

Podobny obraz


   „Święty Mikołaju”

sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Mielnicka- Sypko

I. Święty Mikołaju, Święty Mikołaju
dzieci już czekają, gdzieś ty gdzie?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
przez komin zawołał: Spieszę się!

Ref.: Worek prezentów wielki mam,
             dobrze marzenia wasze znam. 

             Wiem, że czekacie cały rok,

                                                   więc wydłużałem krok.

 

II. Święty Mikołaju, Święty Mikołaju
dzieci cię kochają, czy ty wiesz?
A Święty Mikołaj, a Święty Mikołaj
do dzieci zawołał: Ja was też!

Podobny obraz


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2018


1. Listopadowe wspomnienia- zapoznanie z literą M, m oraz liczbą 3, utrwalenie nazw członków rodziny, pogłębianie poczucia przynależności do rodziny


2. Jesienna pogoda- zapoznanie z literą T, t, poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych


3. Zwierzęta domowe- zapoznanie z literą D, d oraz liczbą 4, poszerzanie wiedzy dzieci na temat różnic między zwierzętami


4. Zimno, coraz zimniej- zapoznanie z literą Y, y oraz liczbą 5, utrwalanie wiedzy dotyczącej zmian przyrodniczych związanych z nadejściem zimy


 


„Kotek”


Julian Tuwim


Miauczy kotek: miau!
- Coś ty, kotku, miał?
- Miałem ja miseczkę mleczka,
Teraz pusta jest miseczka,
A jeszcze bym chciał.

Wzdycha kotek: o!
- Co ci, kotku, co?
- Śniła mi się wielka rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka
Aż po samo dno.

Pisnął kotek: pii...
- Pij, koteczku, pij!
Skulił ogon, zmrużył ślipie,
Śpi - i we śnie mleczko chlipie,
Bo znów mu się śni.


Opis: kotek11.jpg


„Tańcząca wiewióreczka”


sł. i muz. Karol i Danuta Jagiełłowie


 


Ref. Wiewióreczka mała, po lesie biegała
hopsa sasa, hopsa sasa, po lesie biegała. (2x)

1. Spotkała jeżyka, tańczyli walczyka,
tańczyli walczyka raz, dwa, trzy, raz. (4x)


2. Spotkała owieczkę, tańczyli poleczkę,
raz i dwa i, raz i dwa, i tańczyli poleczkę. (4x)


3. Spotkała ślimaka, tańczą kujawiaka,
raz i dwa, raz i dwa, trzy, tańczą kujawiaka. (4x)


4 Spotkała szaraka, tańczą krakowiaka,
dookoła polany, tańczą krakowiaka. (4x)


Zamierzenia programowe na miesiąc październik


1.Dary jesieni- jesień w sadzie i ogrodzie- doskonalenie umiejętności  rozpoznawania warzyw  i owoców.


2.Dbamy o zdrowie- wdrażanie dzieci do umiejętności dbania o zdrowie, zdrowe odżywianie się.


3.Jesień w parku i w lesie- dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących  jesienią w przyrodzie.


4.Zabawy na jesienne wieczory – rozwijanie twórczej aktywności dzieci..


 

WIERSZ


W spiżarni na półkach,

zapasów bez liku.

Są dżemy, kompoty,

złoty miód w słoiku.

I cebula w wiankach,

i grzyby suszone,

Są główki kapusty,

ogórki kiszone.

A gdy będzie w zimie,

tęgi mróz na dworze,

Zapachnie nam lato,

gdy słoik otworzę.