Tygrysy

Witamy, to my Tygryski. Jesteśmy bardzo koleżeńscy i zawsze uśmiechnięci. 

Lubimy się bawić, śpiewać i tańczyć, a także poznawać otaczający nas świat. 

Nasze Panie urozmaicają nam czas spędzany w przedszkolu organizując nam ciekawe zajęcia i zabawy.



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2021r.

 

1.      TYDZIEŃ 1 – Jesienne nastroje – poszerzanie wiedzy o aktualnej porze roku, zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.

2.      TYDZIEŃ 2 – Dbamy o zdrowie - zachęcanie do zdrowego stylu życia, zachęcanie do dbania o czystość.

3.      TYDZIEŃ 3 – Moje domowe zwierzątko – poznawanie zwyczajów zwierząt domowych, uświadamianie dzieciom ich praw.

4. TYDZIEŃ 4  –Urządzenia elektryczne – utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.

 

              WIERSZ

„Listopad” J. Koczanowska 

Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć
żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo
listopad jest jak baśń ciekawa,
ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują
deszcz kropelkami w okno stuka
to jest melodia listopada
niezwykle piękna, chociaż smutna.


PIOSENKA

„Kapie z nieba”

1. Kapie z nieba coś od rana,

myślę, że to deszcz,

zaraz idziesz do przedszkola,

dobrze o tym wiesz.

Ref: Weź ze sobą parasol i pelerynę też.

by nie przemoczył cię jesienny deszcz,

by nie przemoczył cię jesienny deszcz.

2. Czas już chyba włożyć kurtkę,

bardzo zimno jest.

Żółte liście wiatr rozrzuca

i znów pada deszcz.

3. Już kałuże na chodnikach

przelewają się.

Załóż dzisiaj swe kalosze

by pokonać je.



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021r.


1. Jesień w sadzie - rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, nazywanie przetworów z owoców i warzyw, poznawanie wybranych owoców egzotycznych.

2. Jesień na działce - wielozmysłowe poznawanie warzyw.

3. O sobie samym - określanie swoich cech fizycznych, nabywanie świadomości własnego ciała.

4. Nasze zmysły - rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów. Dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku.


Wiersz „Jesienny pociąg” Dorota Gellner

 

Stoi pociąg na peronie-

żółte liście ma w wagonie

i kasztany, i żołędzie-

dokąd z nimi jechać będzie?

Rusza pociąg

sapiąc głośno.

Już w przedziałach

grzyby rosną,

a na półce,

wśród bagaży,

leży sobie bukiet z jarzyn.

Pędzi pociąg

lasem, polem

pod ogromnym parasolem.

Zamiast kół kalosze ma,

za oknami deszcz mu gra.

O, zatrzymał się na chwilę!

Ktoś w wagonie drzwi uchylił

potoczył w naszą stronę

jabłko duże i czerwone.


Polka Prawdziwa

I.          Śliweczka spadła z drzewa, okrągła i dojrzała,

samotna bardzo  była i wokół spoglądała.

Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.

Ref. Hop , hop polka prawdziwa

pomidor skacze , śliwka się kiwa.

Hop , hop polka prawdziwa

polka prawdziwa hej!

II. Śliweczka się zmęczyła, usiadła w cieniu róży

pomidor się  nie  zmieścił, bo trochę był za duży.

Nie wiedział co ma robić , znów podszedł do śliweczki,

kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki.


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r.


1.  Witajcie w przedszkolu - przypomnienie imion dzieci z grupy,  kształtowanie umiejętności przedstawiania się.

2.   Droga do przedszkola - zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.

3.  Nadeszła jesieńopisywanie zjawisk atmosferycznych,  rozpoznawanie charakterystycznych cech dla aktualnej pory roku.

4.  Co robią zwierzęta jesienią? - poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy.


 

WIERSZ „Zasady przedszkolaka” B. Szelągowska

Kto chce pani coś powiedzieć,
zaśpiewać piosenkę,
wie, że najpierw w górę
trzeba unieść rękę.

Czarodziejskie słowa:
“proszę, przepraszam, dziękuję”,
mówimy jak najczęściej!
To nic nie kosztuje.

Tak jak co dzień – po zabawie
trzeba sprzątnąć salę.
Poustawiać na swych miejscach
misie, klocki, lale…

Choć na dworze jest pochmurno,
dzieci dobrze o tym wiedzą,
że od razu jest przyjemniej,
gdy miłego coś powiedzą.

Nie lubimy hałasować,
bo od tego boli głowa.
Gdy głośno krzyczymy
innych dzieci nie słyszymy.

Każdy pewnie o tym wie:
stolik z krzesłem lubią się.

           My ich tajemnicę znamy.
         Krzesło zawsze przysuwam
Stoi kosz w kącie sali
i czeka na dzieci.
Zawsze chętnie im się chwali,
że lubi jeść śmieci.

Przed jedzeniem, po zabawie
trzeba dobrze umyć ręce.
nie chlapiemy się – bo chcemy,
by porządek był w łazience.

 

PIOSNKA „Kolorowe liście”

1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

 kolorowe listki na wietrze szumiały.

 

Ref. Szu , szu, szu, szumiały wesoło,

szu, szu , szu, wirowały wkoło.

 

2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

 kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

 

Ref. Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

hop, hop, hop, wkoło wirowały.

 

3. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe listki skończyły zabawę.

 

Ref. Cicho, sza, listki zasypiają,

cicho, sza, oczka zamykają.


Publiczne Przedszkole Nr 5 im. Tadeusza Kościuszki, ul. Czarnoleska 15, 26-600 Radom

Projekt i wykonanie Centrum Reklamy nmedia