TygrysyWitamy, to my Tygryski. Jesteśmy bardzo koleżeńscy i zawsze uśmiechnięci. Lubimy się bawić, śpiewać i tańczyć, a także poznawać otaczający nas świat. Nasze Panie urozmaicają nam czas spędzany w przedszkolu organizując nam ciekawe zajęcia i zabawy. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC 2022 r. 1. Dzieci z całego świata - dostrzeganie swojej niepowtarzalności, a
także niepowtarzalności innych, szanowanie jej, poznawanie kultury innych
narodów. 2. Moje podwórko – rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw
ruchowych. 3. Bezpieczne zabawy - uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach
wakacyjnego wypoczynku. 4.
Zabawki
ekologiczne – zapoznanie z
zasadami dbania o środowisko. 5.
Wkrótce
wakacje –wypowiadanie się złożonymi zdaniami,
stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi. Wiersz Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”
Nadchodzą wakacje, słoneczna pora. Słoneczny uśmiech śle więc przedszkolak. I tym uśmiechem ze słonkiem razem ogrzeje wszystkie nadmorskie plaże. Promienny uśmiech prześle też górom, by się nie kryły za wielką chmurą. Ma jeszcze uśmiech dla wszystkich dzieci. Niech im w wakacje słoneczko świeci.
Piosenka „Hymn dzieci” (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) I.
Masz
skórę czarną, żółtą albo białą, czy
mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju, to
jesteś dzieckiem, tak jak ja, i
chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja. Ref.:
Każde
dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć, każde
dziecko na świecie chce szczęśliwe być. Chce
mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć, dobrze
uczyć się, pięknie bawić się, przecież
tak mało chce! II.
Niech
żadne dziecko już nie będzie głodne, niech
widzi tylko sprawiedliwość, dobro. Więc
wszyscy w zgodzie muszą żyć, na
świecie pokój musi być. Ref.:
Każde
dziecko… III.
Niech
tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci i
niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci. Bo
przecież pięknie można żyć, śnić
tylko najpiękniejsze sny.
Ref.:
Każde dziecko… ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ 2022 r. 1. Nowinki z wiejskiego podwórka – zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku oraz ich
zwyczajami. 2.
Wiosna na łące - zapoznanie ze zwierzętami
żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami. 3. Poznajemy
różne zawody – przybliżenie
wiadomości na temat wybranych zawodów, uświadamianie znaczenia pracy dla ludzi.
4. Nasi kochani rodzice -
zachęcanie do sprawiania
bliskim przyjemności. „Wyjątkowa mama” Gdy otwieram oczy rano, czuwasz przy mnie droga mamo. Tak zaczynam dzień z radością, otulona Twą miłością. Chętnie mi bajeczki czytasz, jak w przedszkolu było pytasz. Biegasz za mną za latawcem, w parku bujasz na huśtawce.
I choć jesteś zabiegana, to wspaniała z Ciebie mama. Ty cierpliwie mi tłumaczysz, jak być dobrym, co to znaczy.
Jesteś wyjątkowa mamo, co dzień kocham cię tak samo. Dziś do ciebie się przytulę, za twą miłość podziękuję ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2022 r. 1. ,, Cuda i dziwy”-
zainteresowanie dzieci przestrzenią międzyplanetarną: 2. ,,Wkrótce
Wielkanoc”-. kultywowanie tradycji i zwyczajów
rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocnymi; 3. ,,Mali
strażnicy przyrody ”-poznanie sposobów dbania o środowisko: 4. ,,Jestem Polakiem i Europejczykiem”- rozwijanie poczucia
przynależności narodowej, utrwalenie znajomości symboli narodowych, poznanie
nazw wybranych państw należących do Unii Europejskiej;
Wiersz „Wielkanoc” Olga Adamowicz Wielkanocny baranek zamieszkał w koszyku, Kolorowych jajek jest też w nim bez liku. I smaczna szyneczka gotowa do święcenia, Jeden drugiemu składa dziś życzenia. Wielkanocne święta, o nich każdy pamięta, Serce się raduje, uśmiech dziś króluje. Dzwonimy do bliskich, kartki wysyłamy, Choć mieszkają daleko, to o nich pamiętamy. Do wspólnego śniadania z rodziną siadamy, To, co poświęcone z koszyczka zjadamy. Poniedziałek Wielkanocny to świąt drugi dzień, Wszystkie dzieci już czekają, by móc wodą polać
się. Bo to przecież śmigus-dyngus – dużo wody trzeba, Oby tylko nas nie skropił, jakiś deszczyk z
nieba. Wszystkim dużym i tym małym składamy życzenia, Zdrowia, szczęścia i radości, niech Wam uśmiech w sercach gości, Niech Wam jajeczko dobrze smakuje, a bogaty zajączek prezentami obdaruje.
Pisanki,
kraszanki, skarby wielkanocne Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek, Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek, Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, 3) Baranek kurczaczkiem długo się spierali,
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne, ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC 2022 r. 1. Muzyka jest wszędzie – uwrażliwienie
na muzykę oraz otaczające dźwięki, zdobywanie wiedzy na temat instrumentów
muzycznych. 2. W świecie
teatru – budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności
poznawczej dziecka, rozwijanie możliwości artystycznych poprzez zainteresowanie
sztuką. 3. Wiosna,
wiosna– rozpoznawanie oznak wiosny. 4. Chciałbym być
sportowcem– wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego
rodzaju sportu, zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem stadionu
sportowego. 5. W świecie
matematyki – zabawy matematyczne, utrwalenie i ćwiczenia poznanych cyfr w toku zabawy. „Pracowita wiosna” M. Witewska
PIOSENKA „Wiosna w
błękitnej sukience” Wiosna w błękitnej sukience ref: Wiosna
buja w obłokach, Potem
z rozwianym warkoczem ref: Wiosna
buja w obłokach… Nocą
się skrada z kotami,
ref: Wiosna
buja w obłokach… ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY 2022 r. 1.
Ferie,
zima w koło – my bawimy się wesoło – poznanie zasad bezpiecznej zabawy,
integracja grupy. 2.
Oto ja! – znam zasady zdrowego trybu
życia, akceptuję siebie i innych – poznanie zasad zdrowego trybu życia. 3.
Jestem samodzielny w kuchni - zwracanie
uwagi na kulturę spożywania posiłków, poznanie zawodu kucharza. 4. Chciałbym być matematykiem - porównywanie
wysokości, mierzenie i porównywanie długości przedmiotów, nazywanie figur
geometrycznych. Piosenka
„Mały kucharz”
Chlup,
chlup, chlup zupa
się gotuje. Chlup,
chlup, chlup przypraw
trochę dam. Chlup,
chlup, chlup, a teraz spróbuję. Chlup,
chlup, chlup, ale zupa mniam.
Ref. Ram para
ram, jestem mały kucharz. Ram para ram
śpiewam sobie tak, śpiewam tak.
Chlup,
chlup, chlup zupa
się gotuje. Chlup,
chlup, chlup przypraw
trochę dam. Chlup,
chlup, chlup, a teraz spróbuję. Chlup,
chlup, chlup, ale zupa mniam.
Wiersz
„W kuchni” W kuchni zawsze coś się dzieje, w kuchni nigdy nie jest nudno, tyle dźwięków, tyle głosów, że wyliczyć trudno. Bo na przykład czajnik ziewa, garnek wzdycha, woda śpiewa, groch kapuście szepce w ucho, a z ciastkami w piecu krucho, piec coś mruczy, ogniem zieje, kocioł się na nogach chwieje zaś widelec zęby szczerzy do kłócących się talerzy. Patelnia o pomoc woła, dym się snuje, pachną zioła. Coś wam powiem po kryjomu: dla mnie kuchnia
to najmilsze miejsce w całym domu. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022 r. 1. Zwierzęta są głodne – rozpoznawanie
i nazywanie ptaków zimujących w naszym kraju, wdrażanie do pomocy zwierzętom w
trudnych zimowych warunkach. 2.
Zabawy na
śniegu – zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi, poznawanie
niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu. 3.
Odwiedzili
nas babcia i dziadziuś – nazywanie
członków bliższej i dalszej rodziny, kształtowanie umiejętności okazywania szacunku
osobom starszym. 4. Mijają dni, miesiące,
lata- dostrzeganie
rytmiczności występującej w przyrodzie.
WIERSZYK „Kim jestem?” Teresa Fiutowska Dla mamy jestem
synem,
PIOSENKA „Kraina babci i dziadka”
1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas. Refren:
2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas, ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021 r. Blok tematyczny: 1. Tu rosły paprocie - poznawanie wybranych zwierząt prehistorycznych (dinozaury) i roślin (np.
olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie 2. Nadchodzi zima - poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,
nazywanie ich, np.: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne, 3. Moja rodzina - wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną. 4. Święta,
święta - kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami
Bożego Narodzenia
„Spotkanie
z choinką” B. Lewandowska
Choinko piękna jak las Stała
pod śniegiem panna zielona Ref:
Choinko piękna jak las, Jak
długo zechcesz, z nami pozostań, Ref.
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD 2021r.
1. TYDZIEŃ 1 – Jesienne nastroje – poszerzanie wiedzy o aktualnej porze roku, zapoznanie ze zjawiskiem
krążenia wody w przyrodzie. 2.
TYDZIEŃ 2 – Dbamy o zdrowie - zachęcanie do zdrowego
stylu życia, zachęcanie do dbania o czystość. 3. TYDZIEŃ 3 – Moje domowe zwierzątko – poznawanie zwyczajów zwierząt domowych,
uświadamianie dzieciom ich praw. 4. TYDZIEŃ 4 –Urządzenia elektryczne – utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
WIERSZ „Listopad” J. Koczanowska Miesiąc listopad nie jest brzydki i smutny być nie musi wcale, wystarczy mu się dobrze przyjrzeć żeby zobaczyć wiele zalet. Kiedy ostatnie liście spadną i szare chmury skryją niebo listopad jest jak baśń ciekawa, ma w sobie coś tajemniczego. Wiatr głośno śpiewa , mgły wirują deszcz kropelkami w okno stuka to jest melodia listopada niezwykle piękna, chociaż smutna. ![]() PIOSENKA „Kapie z nieba” 1. Kapie z nieba coś od rana, myślę, że to deszcz, zaraz idziesz do przedszkola, dobrze o tym wiesz. Ref: Weź ze sobą parasol i pelerynę
też. by nie przemoczył cię jesienny deszcz, by nie przemoczył cię jesienny deszcz. 2. Czas już chyba włożyć kurtkę, bardzo zimno jest. Żółte liście wiatr rozrzuca i znów pada deszcz. 3. Już kałuże na chodnikach przelewają się. Załóż dzisiaj swe kalosze
by pokonać je. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021r. 1. Jesień w sadzie - rozpoznawanie drzew owocowych po owocach,
nazywanie przetworów z owoców i warzyw, poznawanie wybranych owoców
egzotycznych. 2. Jesień na działce - wielozmysłowe poznawanie warzyw. 3. O sobie samym - określanie swoich cech fizycznych, nabywanie świadomości własnego
ciała.
4. Nasze zmysły - rozpoznawanie
przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów. Dbanie o higienę zmysłów, np.
unikanie hałasu, krzyku. Wiersz
„Jesienny pociąg” Dorota Gellner
Stoi pociąg na peronie- żółte liście ma w wagonie i kasztany, i żołędzie- dokąd z nimi jechać będzie? Rusza pociąg sapiąc głośno. Już w przedziałach grzyby rosną, a na półce, wśród bagaży, leży sobie bukiet z jarzyn. Pędzi pociąg lasem, polem pod ogromnym parasolem. Zamiast kół kalosze ma, za oknami deszcz mu gra. O, zatrzymał się na chwilę! Ktoś w wagonie drzwi uchylił potoczył w naszą stronę
jabłko duże i czerwone. Polka Prawdziwa I. Śliweczka
spadła z drzewa, okrągła i dojrzała, samotna bardzo
była i wokół spoglądała. Zobaczył to pomidor i podszedł do śliweczki, kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki. Ref. Hop , hop polka prawdziwa pomidor skacze , śliwka się kiwa. Hop , hop polka prawdziwa polka prawdziwa hej! II. Śliweczka się zmęczyła, usiadła w cieniu
róży pomidor się
nie zmieścił, bo trochę był za
duży. Nie wiedział co ma robić , znów podszedł do
śliweczki,
kłaniając się jej nisko, zaprosił do poleczki. ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r. 1. Witajcie w przedszkolu - przypomnienie imion dzieci z grupy, kształtowanie umiejętności przedstawiania się. 2. Droga do przedszkola - zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze. 3. Nadeszła
jesień – opisywanie zjawisk atmosferycznych, rozpoznawanie charakterystycznych cech dla
aktualnej pory roku.
4. Co robią zwierzęta jesienią? - poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy. WIERSZ „Zasady
przedszkolaka” B. Szelągowska Kto chce pani coś powiedzieć, My ich tajemnicę znamy.
PIOSNKA „Kolorowe liście” 1. Kolorowe
listki z drzewa spaść nie chciały, kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref. Szu ,
szu, szu, szumiały wesoło, szu, szu ,
szu, wirowały wkoło.
2. Kolorowe
listki bardzo się zmęczyły, kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop,
hop, hop, tak sobie skakały, hop, hop,
hop, wkoło wirowały.
3. Kolorowe
listki spadły już na trawę, kolorowe
listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho,
sza, listki zasypiają,
cicho, sza,
oczka zamykają. |