Żabki

Znalezione obrazy dla zapytania żabki grafika 

  My jesteśmy żabki małe, w naszej grupie jest wspaniale .Wciąż skaczemy, się śmiejemy  i posiłki chętnie jemy. Smutki szybko przepędzamy, do uśmiechów zachęcamy. Kiedy więc Ci będzie smutno,wskocz do żabek choćby jutro.

 ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC

MARZEC 2020 r. grupa VIII ,,Żabki”


1 .W marcu jak w garncu - rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, poznawanie zwiastunów wiosny;

2. Porządki w ogrodzierozwijanie zainteresowań przyrodniczych, doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji;

3. Witaj wiosno! – poszerzenie wiedzy dotyczącej charakterystycznych cech wiosny;

4. Zwierzęta na wiejskim podwórku- poszerzenie wiedzy dotyczącej zwierząt hodowanych w gospodarstwie i ich młodych

Wiosenny spacerek

Wiosenne słońce wesoło świeci i na wycieczkę zaprasza dzieci.

Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną,
przebiśnieg podniósł głowę skuloną.

Listki i trawki na słonku się grzeją,
żółte kaczeńce do słońca się śmieją.
Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają
i wszyscy wiosny już wyglądają.

Ogrodnik porządki robi w ogrodzie,
nowe nasionka wysiewa co dzień.
Na deszczyk będą sobie czekały
i zazieleni ogród się cały.

Kiedy jaskółki zza morza wracają,
kiedy bociany nad gniazdem kołują.
Kiedy w ogrodzie barw tęcza zabłyśnie,
to przyjdzie wiosna już oczywiście.

Znalezione obrazy dla zapytania: wiosna obrazki dla dzieci

Mam fryzurę na cebulę
Przestraszyłam panią Ulę
Pewnie zaraz wszystkim powie
Co ja dzisiaj mam na głowie
Nie kucyki, Nie warkocze
Chociaż może są urocze
To fryzura całkiem nowa
Taka właśnie cebulowa

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!

Przestraszyłam Ciocię w szkole
I tę dużą, rudą Olę
Lecz fryzura cebulowa
To jest przecież moda nowa
Więc fryzurę na cebulę
Pielęgnować będę czule
I napewno się ucieszę
Gdy ktoś też się tak uczesze

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!


Zamierzenia edukacyjne na m-c grudzień 2019r.

  1. Bale, bale w karnawale – poszerzenie wiedzy dzieci na temat karnawału, integracja grupy podczas imprezy karnawałowej;

  2. Baśnie, bajki, legendy- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego na podstawie baśni, odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych (realnych od fikcyjnych);

  3. W dawnych czasach – rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów, rozwijanie świadomości funkcji komputera i internetu oraz zagrożeń związanych z korzystaniem z nich

  4. Wynalazki – rozbudzenie zainteresowania zajęciami badawczymi, poszerzanie wiedzy na temat prehistorii.

Bal przebierańców”

Agnieszka Frączek

W naszej sali od rytmiki tańczy tygrys!
Strasznie dziki!!!
Obok bryka rycerz w zbroi
(wcale zwierza się nie boi),
Z kąta lew nieśmiało zerka,
podrygując w rytm oberka.
Słoń Trąbalski uciekł z ZOO
z Calineczką pląsa w koło,
Reksio urwał się ze smyczy:
Grajcie głośniej!
Głośniej! - krzyczy.
Pszczółka sunie po parkiecie,
za nią pędzi wilk w berecie,
bałwan gna przez środek sali,
spieszy się...O! Zgubił szalik!
Nawet wiedźma się nie dąsa,
Tylko z Kotem w Butach pląsa.
Ale cóż to? Niespodzianka!
Słoń Trąbalski ma nos Franka!
Kot prócz butów wdział rajstopki
(takie jak Gabrysi - w kropki),
tygrys na dwóch łapach kroczy,
a wśród prążków ma... warkoczyk!
Z taką frotką kolorową
jak u Kasi, daję słowo!
Zając zgrabnie robi szpagat
(tak potrafi tylko Aga!),
wiedźma zaś na nogach nosi...
Rety! To są kapcie Zosi!
Jędza Zosię nam porwała?!
Nie... To Zosia się przebrała.
Dokleiła sobie nochal (ależ sprytna jest ta Zocha!),
wzięła miotłę, wdziała czapę,
długą suknię całą z łatek
i babciny, gruby szal. Bo dziś jest w przedszkolu bal!

Karnawałowy bal”

Kto przebierze się za misia?
Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem
będzie tańczył dzisiaj?
Biegnie zając za piratem,
pajac robi miny.
A królewny rozrzucają
wstążek serpentyny

Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. x2

Sypie, sypie się konfetti,
fruną baloniki.
Słychać śmiechy, słychać brawa
i dźwięki muzyki.

To karnawał jest w przedszkolu,
wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo,
w tańcu zakręcimy.

Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal.
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal. x2












Zamierzenia edukacyjne na miesiąc styczeń


I.  Witamy Nowy Rok -  zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną, poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy, wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem, utrwalenie cykliczności pór roku, miesięcy, dni tygodnia;


II. Co można robić zimą? – poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych  oraz  zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu- hartowanie


III. Święto babci  i dziadka wzbudzanie szacunku do  osób starszych,  wzmacnianie więzi rodzinnych;


IV. Zimowe mistrzostwa sportowe– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania zimowych dyscyplin sportowych.

DLA BABCI I DZIADKA
Kochani dziś okazja rzadka
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka
Jak wiecie, jest ich razem czworo
Co można sprawdzić, gdy się
wszyscy zbiorą


Wciąż mówi
ą wtedy o tamtych latach
Gdy jeszcze dzieckiem był n
asz tata
A nasza mama bez swoich
lalek
Do łóżka iść nie chciała wcale


A teraz
, jak ten czas wciąż leci
Cieszą się dziećmi swoich dzi
eci
I myślą widząc ich gromadkę,

Że miło Babcią być i Dziadkiem


Więc dziś spróbujcie zapamiętać
Czym są dla dziadków ich wnuczęta
I pięknej szansy nie przegapcie
Kochajcie Dziadków swych i Babcie


Telefon Do Babci I Dziadka


Bywają czasem takie dni, że do babuni tęskno mi.

Telefon więc z papieru robię i do babuni mojej dzwonię.

- Babciu ma, babciu ma, babciu ma, kocham cię

Babciu ma, babciu ma , kocham cię!

- Ja to wiem.



Bywają czasem takie dni, że do dziadziusia tęskno mi.

Telefon więc z papieru robię i do dziadziusia mego dzwonię.

- Dziadku mój, dziadku mój, dziadku mój, kocham cię!

Dziadku mój, dziadku mój kocham cię!

- Ja to wiem.

Znalezione obrazy dla zapytania babcia grafika




Zamierzenia edukacyjne na m-c grudzień 2019r

1.      Grudniowe życzenia – poszerzanie wiedzy dzieci na temat historii Świętego Mikołaja, doskonalenie umiejętności matematycznych, kształtowanie poczucia empatii i troski;

2.      Kim będę, gdy dorosnę? -  poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi i atrybutów z nimi związanych, poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy zawodów;

3.      Święta za pasem – kształtowanie nawyku pomagania innym w pracach domowych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami;

4.      Świąteczne tradycje – poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce, utrzymywanie więzi rodzinnych, doskonalenie wiedzy dzieci na temat sposobów spędzania wolnego czasu z bliskimi.

 

„Biały czarodziej”

„Niespodziewanie zjawił się grudzień,

Przyszedł cichutko jak na palcach

i nad drzewami lekko, zwiewnie

z zimą białego tańczy walca.

 

Deszczu nie słychać już za oknem,

po niebie płyną ciężkie chmury,

grudniowy wiatr otula śniegiem

pola, ogrody, lasy, góry.

 

Popatrz za okno- wszędzie biało!

Na szybie mrozu lśnią gwiazdeczki.

Słuchaj! Być może gdzieś tam dzwonią

Mikołajowych sań dzwoneczki?

 

W domu pojawi się choinka,

Zapachnie lasem i świętami,

Pomyślisz: „Grudniu, czarodzieju,

Bądź jak najdłużej razem z nami…”



„Święty Mikołaju”

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci już czekają, gdzieś Ty, gdzie?
A święty Mikołaj, a święty Mikołaj
przez komin zawołał - śpieszę się!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
                            wiem, że czekacie cały rok,                                
więc wydłużałem krok.

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci cię kochają, czy Ty wiesz,
a święty Mikołaj, a święty Mikołaj
do dzieci zawołał - Ja was też!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.



Zamierzenia edukacyjne na miesiąc listopad 2019r

1. Listopadowe wspomnienia  -rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny, pogłębianie więzi rodzinnej, kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;

2. Jesienna pogoda-; utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie oraz dotyczących rozróżniania pór roku i ich następstw związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);

3. Urządzenia elektrycznepoznanie  wybranych urządzeń gospodarstwa domowego oraz ich roli w ułatwieniu pracy ludziom;

4. Zimno coraz zimniej - poznawanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy.


„Listopad” J. Koczanowska


 Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.


Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,

ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w okno stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.

"Deszczowa orkiestra"

Kto nie lubi deszczu
kto się boi burzy,
komu w niepogodę czas się dłuży
niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,
bo my gramy razem z deszczem.


Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.


Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra
ciągle gra i grać nie może przestać.
Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami
Do zabawy zapraszamy

Podobny obraz




Zamierzenia edukacyjne na miesiąc październik


 1.Dary jesieni – doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw; rozróżnianie, klasyfikowanie i nazywanie owoców rosnących w Polsce;

2.Dbamy o zdrowie – zapoznanie z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby; poszerzanie wiedzy na temat osób i instytucji, do których można się zwrócić o pomoc w sytuacji zagrożenia

3.Jesienią w parku i w lesie – poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych; dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste

4.Zabawy na jesienne wieczory – poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych; zapoznanie z różnymi technikami malarskimi; rozbudzanie zainteresowania muzyką


„Zdrowie mam, bo o siebie dbam”.


Autor: Agata Dziechciarczyk


DBAM O SIEBIE, RĘCE MYJĘ


ZĘBY, BUZIĘ ORAZ SZYJĘ


KĄPIĘ W WANNIE PO DNIU CAŁYM


BY ZARAZKI POSPADAŁY


 

I ODŻYWIAM SIĘ TEŻ ZDROWO!


ZDROWO ZNACZY KOLOROWO


PRZY JEDZENIU NIE GRYMASZĘ


JEM WARZYWA ORAZ KASZE

 


NA SPACERY, CO DZIEŃ CHODZĘ


PRZY POGODZIE, NIEPOGODZIE


NIE PRZEGRZEWAM SIĘ, NIE ZIĘBIĘ


MAM UBRANIE ODPOWIEDNIE




GIMNASTYKA TO PODSTAWA


WIĘC Z OCHOTĄ JĄ UPRAWIAM


NA ROWERZE JEŻDŻĘ SOBIE


ALBO TAŃCZĘ – SPORT TO ZDROWIE!