Publiczne Przedszkole Nr 5
     

Żabki

Znalezione obrazy dla zapytania żabki grafika 

  My jesteśmy żabki małe, w naszej grupie jest wspaniale .Wciąż skaczemy, się śmiejemy  i posiłki chętnie jemy. Smutki szybko przepędzamy, do uśmiechów zachęcamy. Kiedy więc Ci będzie smutno,wskocz do żabek choćby jutro.

 

Zamierzenia edukacyjne na miesiąc styczeń


I.  Witamy Nowy Rok -  zapoznanie z tradycją sylwestrową i noworoczną, poszerzenie słownika dzieci o nazwy miesięcy, wprowadzenie do posługiwania się zegarkiem, utrwalenie cykliczności pór roku, miesięcy, dni tygodnia;


II. Co można robić zimą? – poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych  oraz  zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, rozwijanie zachowań sprzyjających zdrowiu- hartowanie


III. Święto babci  i dziadka wzbudzanie szacunku do  osób starszych,  wzmacnianie więzi rodzinnych;


IV. Zimowe mistrzostwa sportowe– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania zimowych dyscyplin sportowych.

DLA BABCI I DZIADKA
Kochani dziś okazja rzadka
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka
Jak wiecie, jest ich razem czworo
Co można sprawdzić, gdy się
wszyscy zbiorą


Wciąż mówi
ą wtedy o tamtych latach
Gdy jeszcze dzieckiem był n
asz tata
A nasza mama bez swoich
lalek
Do łóżka iść nie chciała wcale


A teraz
, jak ten czas wciąż leci
Cieszą się dziećmi swoich dzi
eci
I myślą widząc ich gromadkę,

Że miło Babcią być i Dziadkiem


Więc dziś spróbujcie zapamiętać
Czym są dla dziadków ich wnuczęta
I pięknej szansy nie przegapcie
Kochajcie Dziadków swych i Babcie


Telefon Do Babci I Dziadka


Bywają czasem takie dni, że do babuni tęskno mi.

Telefon więc z papieru robię i do babuni mojej dzwonię.

- Babciu ma, babciu ma, babciu ma, kocham cię

Babciu ma, babciu ma , kocham cię!

- Ja to wiem.



Bywają czasem takie dni, że do dziadziusia tęskno mi.

Telefon więc z papieru robię i do dziadziusia mego dzwonię.

- Dziadku mój, dziadku mój, dziadku mój, kocham cię!

Dziadku mój, dziadku mój kocham cię!

- Ja to wiem.

Znalezione obrazy dla zapytania babcia grafika




Zamierzenia edukacyjne na m-c grudzień 2019r

1.      Grudniowe życzenia – poszerzanie wiedzy dzieci na temat historii Świętego Mikołaja, doskonalenie umiejętności matematycznych, kształtowanie poczucia empatii i troski;

2.      Kim będę, gdy dorosnę? -  poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi i atrybutów z nimi związanych, poszerzanie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy zawodów;

3.      Święta za pasem – kształtowanie nawyku pomagania innym w pracach domowych, doskonalenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami;

4.      Świąteczne tradycje – poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce, utrzymywanie więzi rodzinnych, doskonalenie wiedzy dzieci na temat sposobów spędzania wolnego czasu z bliskimi.

 

„Biały czarodziej”

„Niespodziewanie zjawił się grudzień,

Przyszedł cichutko jak na palcach

i nad drzewami lekko, zwiewnie

z zimą białego tańczy walca.

 

Deszczu nie słychać już za oknem,

po niebie płyną ciężkie chmury,

grudniowy wiatr otula śniegiem

pola, ogrody, lasy, góry.

 

Popatrz za okno- wszędzie biało!

Na szybie mrozu lśnią gwiazdeczki.

Słuchaj! Być może gdzieś tam dzwonią

Mikołajowych sań dzwoneczki?

 

W domu pojawi się choinka,

Zapachnie lasem i świętami,

Pomyślisz: „Grudniu, czarodzieju,

Bądź jak najdłużej razem z nami…”



„Święty Mikołaju”

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci już czekają, gdzieś Ty, gdzie?
A święty Mikołaj, a święty Mikołaj
przez komin zawołał - śpieszę się!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
                            wiem, że czekacie cały rok,                                
więc wydłużałem krok.

Święty Mikołaju, święty Mikołaju
dzieci cię kochają, czy Ty wiesz,
a święty Mikołaj, a święty Mikołaj
do dzieci zawołał - Ja was też!

Ref:
Worek prezentów wielki mam,
dobrze marzenia wasze znam,
wiem, że czekacie cały rok,
więc wydłużałem krok.



Zamierzenia edukacyjne na miesiąc listopad 2019r

1. Listopadowe wspomnienia  -rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny, pogłębianie więzi rodzinnej, kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;

2. Jesienna pogoda-; utrwalanie informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie oraz dotyczących rozróżniania pór roku i ich następstw związanych z ruchami Ziemi (obiegowym i obrotowym);

3. Urządzenia elektrycznepoznanie  wybranych urządzeń gospodarstwa domowego oraz ich roli w ułatwieniu pracy ludziom;

4. Zimno coraz zimniej - poznawanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy.


„Listopad” J. Koczanowska


 Miesiąc listopad nie jest brzydki
i smutny być nie musi wcale,
wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,
żeby zobaczyć wiele zalet.


Kiedy ostatnie liście spadną
i szare chmury skryją niebo,
listopad jest jak baśń ciekawa,

ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,
deszcz kropelkami w okno stuka,
to jest melodia listopada –
niezwykle piękna, chociaż smutna.

"Deszczowa orkiestra"

Kto nie lubi deszczu
kto się boi burzy,
komu w niepogodę czas się dłuży
niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,
bo my gramy razem z deszczem.


Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz
i my razem z deszczem gramy sobie też.
Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.
Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.
Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.
Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.


Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra
ciągle gra i grać nie może przestać.
Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami
Do zabawy zapraszamy

Podobny obraz




Zamierzenia edukacyjne na miesiąc październik


 1.Dary jesieni – doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw; rozróżnianie, klasyfikowanie i nazywanie owoców rosnących w Polsce;

2.Dbamy o zdrowie – zapoznanie z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej; doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby; poszerzanie wiedzy na temat osób i instytucji, do których można się zwrócić o pomoc w sytuacji zagrożenia

3.Jesienią w parku i w lesie – poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych; dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie; zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste

4.Zabawy na jesienne wieczory – poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych; zapoznanie z różnymi technikami malarskimi; rozbudzanie zainteresowania muzyką


„Zdrowie mam, bo o siebie dbam”.


Autor: Agata Dziechciarczyk


DBAM O SIEBIE, RĘCE MYJĘ


ZĘBY, BUZIĘ ORAZ SZYJĘ


KĄPIĘ W WANNIE PO DNIU CAŁYM


BY ZARAZKI POSPADAŁY


 

I ODŻYWIAM SIĘ TEŻ ZDROWO!


ZDROWO ZNACZY KOLOROWO


PRZY JEDZENIU NIE GRYMASZĘ


JEM WARZYWA ORAZ KASZE

 


NA SPACERY, CO DZIEŃ CHODZĘ


PRZY POGODZIE, NIEPOGODZIE


NIE PRZEGRZEWAM SIĘ, NIE ZIĘBIĘ


MAM UBRANIE ODPOWIEDNIE




GIMNASTYKA TO PODSTAWA


WIĘC Z OCHOTĄ JĄ UPRAWIAM


NA ROWERZE JEŻDŻĘ SOBIE


ALBO TAŃCZĘ – SPORT TO ZDROWIE!


„Pory roku”


1. Cztery pory ma rok cały, każda inna, oczywiście.


Zima w śniegu, wiosna w kwiatach, lato w słońcu,


jesień w liściach.


Ref. Wiosna, lato, jesień, zima, cztery pory rok nasz ma,


każda różne zna zabawy, każda w co innego gra.


2. Wiosna lubi rower, piłkę, lato- łódki i skakanki,


jesień – rolki, hulajnogi, zima – narty, łyżwy, sanki.


Ref. Wiosna…


3. Wiosna stawia babki z piasku, lato kąpie się w basenie,


jesień spaceruje w lesie, zima śnieg w bałwana zmienia.