Bajkoludki

To my „ Bajkoludki”. Gromadka z nas niemała. Opiekują się nami Panie, które co dzień witają nas z uśmiechem na twarzy i zapraszają do wspólnej nauki i zabawy. Każdego dnia zdobywamy nowe umiejętności i doświadczenia, poznajemy zasady współżycia i współpracy w grupie oraz stajemy się bardziej samodzielni. Lubimy tańczyć, śpiewać oraz skakać na naszym  placu zabaw. Jesteśmy  gotowi na to aby podbić cały świat !!!!


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE grupa ,,BAJKOLUDKI”- CZERWIEC 2021


  1. TYDZIEŃ 1 – Dzień dziecka– poszerzanie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków; uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie.

  2. TYDZIEŃ 2 – Co w trawie piszczy? – poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w Polsce; rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie).

  3. TYDZIEŃ 3 – Bezpieczne wakacje – porządkowanie wiedzy dzieci na temat rzek, jezior, mórz; zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa – postępowania w przypadku zgubienia się.

  4. TYDZIEŃ 4 – Pożegnanie przedszkola - dostrzeganie regularności w przyrodzie w związku z następstwem pór roku, kształtowanie pozytywnej postawy wobec przedszkola.

  5. TYDZIEŃ 5 – Lato – przybliżenie dzieciom letniej pory roku.



WIERSZYK



PIOSENKA

Lato, lato, lato czeka” Halina Kunicka


Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tam ciągle nie ma nas

Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień

Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare

Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu każe odkryć twarz
Lato, lato, jak się masz?

Lato, lato, dam ci różę
Lato, lato, zostań dłużej
Zamiast się po krajach włóczyć stu
Lato, lato, zostań tu
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare



ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ:

1. Kto Ty jesteś? Polak mały! poznawanie swojej miejscowości, kraju, poznanie symboli narodowych;

2. Na wiejskim podwórku rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych;

3. Wycieczka do zoo poznawanie zwierząt egzotycznych;

4. Zabawy z mamą i tatą kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.



Katechizm polskiego dziecka

Kto ty jesteś?

Polak mały.

Jaki znak twój?

Orzeł biały.

Gdzie ty mieszkasz?

Między swemi.

W jakim kraju?

W polskiej ziemi.

Czem ta ziemia?

Mą ojczyzną.

Czem zdobyta?

Krwią i blizną.

Czy ją kochasz?

Kocham szczerze.

A w co wierzysz?

W Polskę wierzę.

Coś ty dla niej?

Wdzięczne dziecię.

Coś jej winien?

Oddać życie.


Autor: Władysław Bełza



Dżungla


1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.


Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.


2. Ambo, Sambo doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,

w dłoni coś smacznego zawsze ma.


Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,

Małpy na ogonach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.



Dżungla - Maluchity


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE grupa ,,BAJKOLUDKI”- KWIECIEŃ 2021

1. TYDZIEŃ 1 – Malujemy pisanki – zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.

2. TYDZIEŃ 2 – Dzień i noc - zapoznanie z wyglądem Układu Słonecznego i z cyklem dnia i nocy.

3. TYDZIEŃ 3 – Dbamy o zdrowie – promowanie zasad zdrowego żywienia - uświadomienie dzieciom, jakie produkty warto jeść często.

4. TYDZIEŃ 4 – Kodeks małego ekologa – kształtowanie postaw i nawyków proekelogicznych, budzenie zainteresowania otaczającym światem przyrody.

5. TYDZIEŃ 5 - Dbamy o naszą planetę - rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.


WIERSZYK "Pisanki" D. Gellner

Patrzcie,

ile na stole pisanek!

Każda ma oczy

malowane,

naklejane.

Każda ma uśmiech

kolorowy

i leży na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc

przypadkiem

w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!

Pisanki

nie są do jedzenia

Z pisanek się wyklują

świąteczne życzenia!


PIOSENKA „Wełniany baranek”

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

Wełniane ma trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la./bis

Co tu robisz, baranku?

Chłodno dzisiaj od ranka,

chmurki w niebie jak pianka.

Lali la, lali la, la la.

Wełniane masz trzewiczki,

wełniane rękawiczki.

Lali la, lali la, lali la! /bis

Ten mały nasz baranek

wszyściutko ma wełniane.

Lali la, lali la, lali la./bis

W kołnierzu futra pełnym

ma łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la./bis

Ślicznie ci jest, baranku,

w tym wełnianym ubranku,

ślicznie ci jest, baranku.

Lali la, lali la, la la.

W kołnierzu futra pełnym

masz łebek cały z wełny.

Lali la, lali la, lali la!/bis



Paka dla uszaka - Przedszkole nr 41



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,BAJKOLUDKI”- MARZEC 2021


  1. TYDZIEŃ 1 – Bawimy się kolorami rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych oraz pochodnych.

  2. TYDZIEŃ 2 – Poznajemy instrumenty - zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.

  3. TYDZIEŃ 3 – Szukamy wiosny – wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

  4. TYDZIEŃ 4 – Wiosenne porządki – rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody, zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi wiosną.


WIERSZYK

Oznaki wiosny”

Kiedy wiosna tu przychodzi,

pani zima stąd odchodzi.

Słońce świeci już jaśniutko,

wietrzyk wieje tak leciutko: – Szyszuszu…

Budzą się w słońcu motyle,

kwitną złociste żonkile.

W ogrodzie u mojej mamy

czerwienią się tulipany.

Rośnie trawa, świeci słonce,

boćki klekoczą na łące: – Kle, kle, kle, kle.

Kiedy słyszą klekot żabki,

uciekają do sadzawki: – Kum, kum, kum, kum.

Już jaskółki przyleciały,

jest też z nami słowik mały: – Tirli, tirli, tirli…

Gile za to odleciały,

bo za ciepło u nas miały: – Frrru…, frrru…, frrru…

Wszystko to oznaki wiosny,

wie o tym dziecko i… każdy dorosły!



PIOSENKA

Marcowe żaby”
1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech
2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref. A żaby…
3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref. A żaby



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE - luty 2021

1. TYDZIEŃ 1 – Lubimy się śmiać – ćwiczenia orientacji przestrzennej, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie.

2. TYDZIEŃ 2 – Muzyka wokół nas - zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.

3. TYDZIEŃ 3 – Zimowe zabawy – przybliżenie dzieciom zimowej pory roku.

4. TYDZIEŃ 4 – Wynalazki – zapoznanie dzieci z odkryciami technologicznymi, wyjaśnienie przedszkolakom zasad korzystania z urządzeń elektrycznych.



WIERSZYK

„Sypie śnieg”

Syp się śniegu, sypu, syp!

Lećcie płatki z nieba!

Sanki suną po ścieżce.

Więcej śniegu trzeba!

Syp się śniegu, sypu, syp!

Tańcuj z nami w koło.

„Sanna Sanna” – woła ktoś, ale nam wesoło.



PIOSENKA

„ZIMA”

Lecą kule śniegowe,

Julka mknie na sankach,

lepią dzieci ze śniegu

pięknego bałwanka.

Ref.: Zatańczymy, bałwanku,

baw się razem z nami,

teraz biegać będziemy

pomiędzy drzewami. 

2. Wyszedł z lasu zajączek

i sarenka mała,

bo bałwanka ze śniegu

jeszcze nie widziała.

Ref.: Zatańczymy…

3. Nasz bałwanek się cieszy:

jak tu pięknie w lesie,

śmiech wesoły daleko

echo leśne niesie.

Ref.: Zatańczymy…



zima



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,BAJKOLUDKI”- styczeń 2021


  1. TYDZIEŃ 1 – Zabawy zimowe – przybliżenie dzieciom zimowej pory roku.

  2. TYDZIEŃ 2 – Baśnie, bajki, bajeczki… - wzbudzanie zainteresowania literaturą.

  3. TYDZIEŃ 3 – Prezenty dla babci i dziadka - kształtowanie u dzieci postawy szacunku wobec osób starszych oraz umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych.

  4. TYDZIEŃ 4 – Czyj to dom -rozpoznawanie i nazywanie domów ludzi oraz wybranych gatunków zwierząt, określanie zmian zachodzących w przyrodzie w różnych porach roku.



WIERSZYK

ROK”

Tydzień dzieci ma siedmioro,

mógłby ktoś powiedzieć: sporo.

Jednak Rok ma jeszcze więcej,
bo dwanaście aż miesięcy

STYCZEŃ - pierwszy miesiąc roku,

jeszcze zima, śnieg jest wokół.

Po nim drugi miesiąc - LUTY,

ciągle nosisz ciepłe buty.

W MARCU zmienna jest pogoda,

śnieg topnieje, wszędzie woda.

KWIECIEŃ także figle płata -

trochę zimy, trochę lata.

MAJ radośnie kwitnie wkoło,

wszystkim robi się wesoło !

CZERWIEC niesie zapach nam akacji -

znak, że nadszedł czas wakacji.

LIPIEC - żółte słonko z nieba praży,

miło spędzać czas na plaży.

W SIERPNIU pora żniw nastaje,

ziemia złote plony daje.

WRZESIEŃ - to już miesiąc jest jesieni,

w sadach jabłko się czerwieni.

A PAŹDZIERNIK lubią dzieci,

nieraz kasztan na nie zleci.

Wadą zaś jest LISTOPADA

to, że często deszczyk pada.

No a GRUDZIEŃ moje dziatki

To już miesiąc jest ostatni.

Każdy jednak z nas pamięta,

że Mikołaj jest i święta.

Nie brakuje więc uroku

ni jednemu z dzieci Roku.



Zimowa bajeczka - przedszkole.miekinia.pl



PIOSENKA
„TYDZIEŃ MA SIEDEM DNI”

Agnieszka Galica

Tydzień ma siedem dni,
zna je mama, znasz je ty:
poniedziałek, wtorek, środa,
czwartek, piątek i sobota,
a w niedzielę razem z mamą
powtórzymy znów to samo.
Tydzień ma siedem dni,
zna je mama, znasz je ty:
poniedziałek, wtorek, środa,
czwartek, piątek i sobota,
a w niedzielę razem z mamą
powtórzymy znów to samo.
Jeden, dwa, trzy, cztery,
pięć, sześć, siedem.


Namaluj laurkę dla Babci i Dziadka - MiniMini+



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grudzień 2020r.


  1. TYDZIEŃ 1 – Mikołaju czekamy - poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

  2. TYDZIEŃ 2 – Zabawa w teatr - zapoznanie dzieci z zabawami parateatralnymi związanymi z mową, mimiką, gestem i ruchem, obserwowanie przebiegu zjawisk atmosferycznych.

  3. TYDZIEŃ 3 – Tropy na śniegu - poznanie cech charakterystycznych dla nowej pory roku - zimy (zjawisk pogodowych, ubioru).

  4. TYDZIEŃ 4 – Stroimy choinkę - zapoznanie dzieci z tradycją ozdabiania choinki oraz zwyczajami bożonarodzeniowymi.

  5. TYDZIEŃ 5 – Mija czas - poznanie kalendarza, dostrzeganie cykliczności pór roku, zapoznanie z zegarem i jego historią.

WIERSZYK

Święty Mikołaj

Halina Szal

Szóstego grudnia - jak dobrze wiecie

Święty Mikołaj chodzi po świecie

Dźwiga swój worek niezmordowanie

i dziecko prezent dostanie

Dla Asi ma piłkę, dla Bartka Sanki

a figurkę dla Zuzanki

Kasi książkę da z obrazkami i lalkę Barbie z ubrankami

Dla Krzysia ma czapkę i rękawiczki

Bliźniaczkom z kocka da dwa szaliczki

Jasiowi puzzle- drewniane klocki

Mateuszowi wóz strażacki

a dla Jędrusia z Zakopanego ma narty i klocki Lego

A kiedy rozda już wszystkie prezenty,

wraca do nieba uśmiechnięty.

Choć czasem smutno jest świętemu,

że nikt prezentu nie dał jemu!



Mikołaj w Domu Dziecka



PIOSENKA
„Choinka piękna jak las”


Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!


Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!

Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt.

Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE 

listopad 2020 r.

TYDZIEŃ 1 – Jakie to ciekawe – poznanie wybranych gatunków ptaków, rozróżnianie prawej i lewej strony, wielozmysłowe poznawanie wody. 

TYDZIEŃ 2 – Nasze zwierzaki – poszerzenie wiadomości na temat zwierząt, rozwijanie wrażliwości słuchowej i pamięci. 

 TYDZIEŃ 3 – Nasze zdrowie - propagowanie zdrowego stylu życia, uwrażliwienie dzieci na potrzebę   przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas działań praktycznych. 

TYDZIEŃ 4 – Idę z misiem do przedszkola – poznawanie podstawowych informacji na temat życia niedźwiedzi, poznanie wybranych gatunków drzew liściastych oraz zjawisk atmosferycznych. 


PIOSENKA „Kałużowy deszcz” A. Skorupka 

Biegać po kałużach to przyjemność duża, 

chlapać się wesoło każde dziecko chce.

 Biegać po kałużach i po deszczach, burzach,

 pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest. 

Kto w kaloszach chodzi i jak kaczka brodzi, 

wody się nie boi, dobrze bawi się. 

Gdy będziemy duzi, wtedy do kałuży

 nie będziemy wchodzić - każdy o tym wie. 

Ref. Wyjdę sobie na podwórze, 

takie fajne są kałuże, 

kiedy pada deszcz, kałużowy deszcz. 

Dziś na spacer pójdę z tatą

 i w kałuży się pochlapię, 

kiedy pada deszcz, kałużowy deszcz. 

Kiedy zła pogoda, to niewielka szkoda, 

bo w kałuży woda do zabawy jest.

A jak deszcz na dworze, 

mogę w każdej porze, 

gdy kalosze włożę, dobrze bawić się.

 Biegać po kałużach to przyjemność duża, 

dzisiaj z nami mama będzie biegać też. 

Mamo, włóż kalosze, a jak cię poproszę,

 pobiegniemy razem, kiedy pada deszcz. 

Ref. Wyjdę sobie na podwórze, takie fajne są kałuże...


„Zbieramy kasztany” Jan Brzechwa 

Zbieramy kasztany, 

robimy w nich dziurki,

 a wtedy je można

 nawlekać na sznurki. 

Tak robi się lejce,

 naszyjnik z korali. 

Kasztany, kasztany

 będziemy zbierali.


Kasztanobranie 2019 – Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 27 w Gorzowie  Wlkp.


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

październik 2020 r. 

   

  1. TYDZIEŃ 1 – Moja rodzina i ja - doskonalenie umiejętności wypowiadania się o swojej rodzinie, wzmacnianie więzi rodzinnych.

  1. TYDZIEŃ 2 – Droga do przedszkola – poznanie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, poznanie znaków drogowych.

  2. TYDZIEŃ 3 – Leśne odgłosy – uwrażliwienie na piękno przyrody i potrzebę jej ochrony.

  1. TYDZIEŃ 4 – Kącik zabawek – wzbogacanie słownictwa dotyczącego najbliższego otoczenia, poznanie praw dziecka.

  1. TYDZIEŃ 5 - Kap, kap, kap - doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie.


Znaki jesieni”


1. Pierwsze liście zerwał wiatr

i ze sobą niesie,

i to właśnie pierwszy znak,

że nadeszła jesień.

REF: Złota i czerwona,

wrzosami pachnąca,

coraz więcej mokrych dni

i coraz mniej słońca

2. Na swym grzbiecie mały jeż

świeże jabłka niesie

i to jest następny znak,

że nadeszła jesień.

REF: Złota i czerwona,

wrzosami pachnąca,

coraz więcej mokrych dni

i coraz mniej słońca.