Misie

Znalezione obrazy dla zapytania misie


My jesteśmy "Misie", śmieją nam się pysie. Nasze Panie kochamy i uważnie ich słuchamy. Lubimy się bawić, brykać, po zielonej trawie koziołki fikać. Jednak kiedy trzeba ciężko pracujemy.



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC 2021r.


1. Dzieci z całego świata- poznawanie zwyczajów ludzi z różnych stron świata;

2. Uroki lata- dostrzeganie regularności w przyrodzie w związku z następstwem pór roku,

przybliżenie letniej pory roku;

3. Wkrótce wakacje - poznawanie miejsc, które warto zwiedzić podczas wakacyjnych podróży;

4.Moje podwórko- wypowiada się na temat swojego podwórka, wyrabianie u dzieci

umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób.

5. Smaki, zapachy i odgłosy lata – dziecko wie jakie owoce można spożywać latem, słucha

odgłosów kojarzących się z letnią porą roku.


Wiersz B. Formy „Wakacje”

Na wakacje przedszkolacy
dzisiaj wyjeżdżają.
Już za chwilę do pociągu
wesoło wsiadają.

Tuf, tuf, tuf, tuf jedzie pociąg
wiezie nas daleko.
Odpoczniemy gdzieś nad morzem
w lesie i nad rzeką.

Pożegnali dziś przedszkole
kolegów i panią.
Przez wakacje pewnie często
będą tęsknić za nią.

Będą kąpać się w jeziorze
słuchać śpiewu ptaków.
Po wakacjach znów spotkamy
miłych przedszkolaków.







  Piosenka- H. Kunickiej Lato lato lato czeka”

Lato, lato, lato czeka
Razem z latem czeka rzeka
Razem z rzeką czeka las
A tu ciągle nie ma nas


Lato, lato, nie płacz czasem
Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
W lesie schowaj dla nas chłodny cień
Przyjedziemy lada dzień

Już za parę dni, za dni parę
Weźmiesz plecak swój i gitarę
Pożegnania kilka słów
Pitagoras bądźcie zdrów
Do widzenia wam canto, cantare


Lato, lato, mieszka w drzewach
Lato, lato, w ptakach śpiewa
Słońcu karze odkryć twarz
Lato, lato, jak się masz

lato, lato, dam ci różę
Lato, lato, zostań dłużej
Zamiast się po krajach włóczyć stu
Lato, lato, zostań tu.







ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ 2021r. GRUPA IV "MISIE"

DZIECI 4/5 LETNIE


Blok tematyczny:

  1. Wiosna na wsi- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych.

  2. Wiosna na łące- bogacenie i utrwalenie wiadomości na temat wiosny w przyrodzie

  3. Znamy różne zawody- budzenie szacunku dzieci dla pracy ludzi wykonujących różne zawody

  4. Moi rodzice - kształtowanie umiejętności okazywania uczuć i wzmacniania więzi rodzinnych


Wiersz „Dwie połówki”

Mama, tata mądre główki

Są jak jabłka dwie połówki

Tata w piłkę ze mną gra

Mama sto pomysłów ma

Tata rower zreperuje

Mama siniak pocałuje

Tata zimą ciągnie sanki

Mama z kwiatów plecie wianki

Mama, tata mądre główki Są jak jabłka dwie połówki

Co za jabłko mówię wam

Jaki skarb ja w domu mam.


Piosenka „Smutne Reggae” Fasolki

I.Mama starła kurz
I naczynia zmyła już
Teraz głowę sobie łamie
Jak do ładu dojść z kartkami
Tata obiad zjadł
I w fotelu siadł
Milczy jakby stracił głos
I w gazetę wetknął w nos

Uh wszyscy macie wielkie problemy
Tyle trosk się zbiera przez cały dzień
Jeden uśmiech wszystko odmieni
Więc zanućcie ze mną piosenkę tę

Ref. Tato drogi mamo złota
Uh zapomnijcie o kłopotach
Uh co na głowy walą się wam
Rozjaśnijcie wasze twarze
Uh i zanućcie ze mną razem
Uh przecież dla was śpiewam i gram
Śpiewam i gram
Uh

II. Czasem dobrze razem zaśpiewać
I w kolorach tęczy zobaczyć świat
Bo są miejsca w których nas nie ma
A jest morze słońce i ciepły wiatr

Uh tato drogi mamo złota
Uh zapomnijcie o kłopotach
Uh co na głowy walą się wam…





ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,MISIE” KWIECIEŃ 2021


Blok tematyczny:

  1. Dbamy o zdrowie – promowanie zasad zdrowego żywienia - uświadomienie dzieciom, jakie produkty warto jeść często.

  2. Chciałbym być sportowcem- uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu

  3. Co się dzieje z kosmosem-zapoznanie z wyglądem Układu Słonecznego i z cyklem dnia i nocy.

  4. Dbamy o naszą planetę - rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.

  5. Jestem Polakiem i Europejczykiem- kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.


Piosenka „Maszeruje wiosna" K. Bożek-Gowik

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.


Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !


2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu

małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi

balony a z nich każdy jest zielony.


Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !


3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

każda trawka chce być już zielona.

gdybyś zapomniała inną drogą poszła

zima by została mroźna.


Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !

                                                                                    Jarzynowy zawrót głowy – Szkoła Podstawowa nr 5 w Pile
                                                                                  


Wiersz „Zdrowie” I.Salach



Wszystkie dzieci chcą być zdrowe,

wiosną, latem czy jesienią

i dlatego o tej porze

witaminy sobie cenią.

Tomek zjada liść sałaty,

jabłko chrupie mała Ania,

a rzodkiewki i ogórki

na surówkę potnie Hania.

Grześ surówkę palcem trąca,

wcale miska go nie nęci.

Zjadaj Grzesiu, będziesz zdrowy,

trzeba tylko trochę chęci.

Zjesz surówkę, to urośniesz,

ale Grzesio robi miny

i nie wierzy, że w tej misce

siedzą same witaminy.





ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,MISI” MARZEC 2021


Blok tematyczny:

1. W marcu jak w garncu - rozwijanie umiejętności obserwacji przyrody; budowanie wiedzy dzieci na temat obiegu wody w przyrodzie.

2. W krainie baśniodpowiadanie pełnym zdaniem na pytania dotyczące utworu literackiego.

3. Witaj, wiosno! - wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów.

4. . Wielkanoc - zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi.


"Wiosenne buziaki" K. Gowik i A. Żurawska

I. Już rozgościła się wiosna.

słońce i kwiaty przyniosła.

Huśta się lekko na tęczy,

motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.


Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

II. Słońce rozdaje promyki,

gonią się w lesie strumyki.

Mrówki zaczęły porządki,

a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.

Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.

III. Kwiaty swe płatki umyły

i świeże stroje włożyły.

Budzą się wszystkie zwierzaki.

Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki


Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,

tańczymy z wiosenką ja i ty.

Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,

to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.

Hop, hop, raz, dwa, trzy,

bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.

A całe miasto całusy śle,

bez wiosny było tu źle.



Wiersz ,Krokusy” D. Gellner


Krokusy, krokusy, wystawiają uszy,

Bo już wiatr wiosenny,

Na koncert wyruszył,

I już stroi instrumenty,

Smyczkowe i dęte.


Krokusy, krokusy, wystawiają nosy,

Na wiosenne plotki, na wiosenne głosy,

Bo już coraz głośniej dokoła o wiośnie.

I wychodzą spod ziemi

W swych barwnych  czapeczkach,

Bo wiosenne słońce,

Biegnie już po ścieżkach





ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,MISIE” LUTY 2020

Blok tematyczny:

TYDZIEŃ 1 – Jestem samodzielny w kuchni - zapoznanie z wyposażeniem kuchni, pracą kucharzy.


TYDZIEŃ 2 - Chcę być matematykiem - rozwijanie umiejętności matematycznych.


TYDZIEŃ 3 - Chciałbym być muzykiem - zapoznanie z nazwami i brzmieniem wybranych instrumentów, pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.


TYDZIEŃ 4 - Chciałbym być aktorem - zapoznanie z pracą aktora, rozwijanie sprawności umysłowych i teatralnych (pantomima), zapoznanie z nastrojami (radość, smutek, złość, zdziwienie).



Wiersz” Szary Nasz Przyjaciel” H. Łochocka

Wiadomo, że wróbelek jest naszym przyjacielem,

pod oknami wciąż przed nami jest o jeden krok.

Skok, skok, skok, skok, do przodu albo w bok,

ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, świergoce cały rok.

Nie leci w obce kraje, na zimę tu zostaje,

chociaż głodno, chociaż chłodno, mróz i śnieg, i mrok.

Więc dla tych szarych zuchów sypnijmy garść okruchów,

i gromada leci rada, już przed domem tłok.





Piosenka „ Kiedy się nudzę” Danuta i Karol Jagiełło

I.Kiedy jestem w domu sam i nudzę się,

kiedy nie wiem, co mam robić, jest mi źle,

kiedy do serduszka smutek zajrzy mi, kiedy z oczu płyną łzy.

Ref.:To wtedy skaczę tak wysoko, jak potrafię,

podrzucam w górę piłkę, a potem ją łapięi po ogrodzie

biegam razem z moim psem, dopiero wtedy nie nudzę się.

II.Gdy za oknem się pojawią pierwsze mgły,

gdy po niebie czarne chmury będą szły,

gdy słodycze w mej szufladzie skończą się, gdy poczuję, że mi źle.

Ref.:To wtedy skaczę tak wysoko, jak potrafię




ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

grupa ,,MISI” STYCZEŃ 2020


Blok tematyczny:

TYDZIEŃ 1 - MIJAJĄ DNI, MIESIĄCE, LATA-zapoznanie z następstwem czasu, poznawanie nazw miesięcy


TYDZIEŃ 2 - W KRAINIE BAŚNI- wzbudzanie zainteresowania literaturą, słuchanie i wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękno języka polskiego


TYDZIEŃ 3 – BABCIA I DZIADEK - rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych; dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.


TYDZIEŃ 4 – ZWIERZĘTA SĄ GŁODNE- Kształtowanie świadomości na temat trudnych warunków bytowania zwierząt w okresie zimowym i konieczności ich dokarmiania.




Telefon z papieru” piosenka z płyty KAPELUSZ PEŁEN NUT Marii Tomaszewskiej

Bywają czasem takie dni, że do babuni tęskno mi

Telefon więc z papieru robię i do babuni dzwonię sobie

Babciu ma , babciu ma, babciu ma – kocham cię

Babciu ma, babciu ma – kocham cię

Ja to wiem

Bywają czasem takie dni, że do dziadunia tęskno mi

Telefon więc z papieru robię i do dziadunia dzwonię sobie

Dziadku mój, dziadku mój, dziadku mój– kocham cię

Dziadku mój, dziadku mój – kocham cię

Ja to wiem

Bywają czasem takie dni, że do wnuczusia tęskno mi

Telefon więc do ręki biorę i do wnuczusia mego dzwonię

Wnuczku mój, wnuczku mój wnuczku mów- kocham cię

Wnuczko ma , wnuczko ma – kocham cię

Ja to wiem ..






Rok

Tydzień dzieci ma siedmioro,
mógłby ktoś powiedzieć: sporo.
Jednak Rok ma jeszcze więcej,
bo dwanaście aż miesięcy.
STYCZEŃ - pierwszy miesiąc roku,
jeszcze zima, śnieg jest wokół.
Po nim drugi miesiąc - LUTY,
ciągle nosisz ciepłe buty.
W MARCU zmienna jest pogoda,
śnieg topnieje, wszędzie woda.
KWIECIEŃ także figle płata -
trochę zimy, trochę lata.
MAJ radośnie kwitnie wkoło,
wszystkim robi się wesoło !
CZERWIEC niesie zapach nam akacji -
znak, że nadszedł czas wakacji.
LIPIEC - żółte słonko z nieba praży,
miło spędzać czas na plaży.
W SIERPNIU pora żniw nastaje,
ziemia złote plony daje.
WRZESIEŃ - to już miesiąc jest jesieni,
w sadach jabłko się czerwieni.
A PAŹDZIERNIK lubią dzieci,
nieraz kasztan na nie zleci.
Wadą zaś jest LISTOPADA
to, że często deszczyk pada.
No a GRUDZIEŃ moje dziatki
To już miesiąc jest ostatni.
Każdy jednak z nas pamięta,
że Mikołaj jest i święta.
Nie brakuje więc uroku
ni jednemu z dzieci Roku.






ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

GRUPA MISIE

TYDZIEŃ 1 -To już zima.-poznawanie oznak zimy



TYDZIEŃ 2 -Idzie zima ze śniegiem- wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych charakterystycznych dla zimy, zapoznanie z tradycją Mikołajek


TYDZIEŃ 3­- Świąteczne zwyczaje -kultywowanie tradycji Świąta Bożego Narodzenia


TYDZIEŃ 4 – Święta tuż, tuż nauka wykonywania czynności porządkowych - pomoc w pracach domowych; zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia.

TYDZIEŃ 5- Skok w Nowy Rok- kultywowanie tradycji Nowego Roku


"MIKOŁAJ ŚWIĘTY"

( sł. i muz. nieznany )

I. Kto zagląda w okno? Kto latarką świeci? 
Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci"


ref. (2x) 
To Mikołaj, to Mikołaj, 
to Mikołaj Święty, 
to Mikołaj, to Mikołaj 
niesie nam prezenty


II. Kto swymi saniami aż z bieguna leci? 
Kto puka do domów, szuka grzecznych dzieci?

Ref. To Mikołaj, to Mikołaj…x2


III. Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci? 
Rozgląda się w koło, szuka grzecznych dzieci?

Ref. To Mikołaj, to Mikołaj…x2


IV. Kto wyciąga prezent pierwszy, drugi, trzeci, 
kładzie pod choinkę tam gdzie grzeczne dzieci.


Na świętego Mikołaja czeka dzieci cała zgraja - Przedszkole nr 66


Wiersz

Wesołych Świąt”

Danuta Gellner

Wesołych Świąt!
Wesołych Świąt!
Podróżują kartki.
A dokąd?
A skąd?
Ze Szczecina
do Lublina
z Warszawy
do Miedzeszyna.
Od miasta do miasta.
Od morza do gór.
Wiozą listonosze
kart świątecznych wór.
Kartki stamtąd.
Kartki stąd.
Wesołych Świąt!
Wesołych Świąt!

Święta jeżyka Cypriana - bajka o choince | Zasypianki


ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

LISTOPAD 2020r.


Blok tematyczny:

TYDZIEŃ 1 – Dbamy o zdrowie - ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w przyrodzie w danej porze roku; przebywanie na świeżym powietrzu, dokładne mycie rąk.


TYDZIEŃ 2 –Tutaj rosły paprocie- wzbogacenie wiedzy na temat warunków panujących w prehistorycznym lesie oraz rozbudzanie zainteresowań historią Ziemi.


TYDZIEŃ 3 – Urządzenie elektryczne poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.


TYDZIEŃ 4 –Domowi ulubieńcy- poznawanie zasad dbania o zwierzęta domowe. Uwrażliwienie dziecka na niesienie pomocy zwierzętom opuszczonym.


TYDZIEN 5- To już zima.- poznawanie oznak zimy.



Piosenka "Listopadzie"


I. Listopadzie, listopadzie,

pospadały liście z drzew.

Co się stało? Co się stało?

Nawet ptaków umilkł śpiew.


ref.: Zła pogoda wieje wiatr,

Szare chmury niesie,

Z nieba pada deszcz i grad,

Strąca liście w lesie.


II. Listopadzie, listopadzie,

coraz trudniej rano wstać.

Bo gdy ciemno za oknami,

każdy chciałby dłużej spać.

ref.: Zła pogoda....

(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)



✅ umbrella jump rain premium vector download for commercial use. format:  eps, cdr, ai, svg vector illustration graphic art design



Wiersz: „Wiatr i chmurki”


Tam z a lasem

tam za górką

wiatr dokuczał

małym chmurkom.

Aż się chmurki

rozpłakały

i

deszcz padał

przez dzień cały.

(Danuta Gellner)



ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE

Październik 2020 r.



  1. TYDZIEŃ 1 – Jesień w sadzie - zapoznanie z nazwami drzew owocowych, rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców i warzyw.

  1. TYDZIEŃ 2 – Jesień w ogrodzie- Poszerzenie wiadomości na temat drzew, ich owoców i liści

  1. TYDZIEŃ 3 -O sobie samym - podawanie swojego imienia i nazwiska, podawanie wybranych cech fizycznych swojego ciała: płeć, wiek, kolor oczu itp.

  2. TYDZIEŃ 4 –Moje zmysły- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.

  1. TYDZIEŃ 5- Pada deszcz-- dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią.


„Kolczasty jeżyk”

Dorota Gellner

To jest jeżyk.

Mały jeżyk.

Jeżyk z kolców ma kołnierzyk.

Z kolców płaszczyk,

z kolców szalik, 

tylko nosek jak koralik.